El Fòrum del Mediterrani torna amb força
Múltiples personalitats dels àmbits polític, social, acadèmic i cultural acudeixen a la cita de Prensa Ibérica, que compta amb l’alcalde de la ciutat de Màlaga com a amfitrió

Va ser només la primera jornada, però la segona edició del Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani de Prensa Ibérica i la Fundació La Caixa va tornar a mostrar el seu gran poder de convocatòria. Com ja va passar en la seva primera edició fa un any a València, la cita organitzada per Prensa Ibérica va congregar ahir a la nit, en aquesta ocasió a Màlaga, als jardins del Gran Hotel Miramar, múltiples personalitats tant de la política com dels àmbits empresarial, acadèmic, cultural i social no només d’Andalusia, sinó de bona part del territori nacional.
L’alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre, va exercir d’amfitrió en una vetllada en la qual no van faltar el president i la vicepresidenta de Prensa Ibérica, Javier Moll i Arantza Sarasola; ni tampoc el seu conseller delegat, Aitor Moll, ni la seva directora editorial i adjunta a la presidència, Ainhoa Moll. Prensa Ibérica també va estar representada pels directors dels seus diferents diaris al llarg de la franja mediterrània, així com pel seu director general, Sergi Guillot; el seu director general de Relacions Institucionals, Carmelo Calvo; el seu director general de Continguts, Albert Sáez; el seu conseller delegat Felipe de Lucas; i el seu director d’Informació Econòmica i també director del Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani, Martí Saballs.
Entre altres personalitats de l’àmbit polític, a més del ja esmentat De la Torre i l’ex primer ministre d’Itàlia Enrico Letta, que va tenir l’honor d’oferir la primera de les ponències del fòrum, van assistir a la cita, el president de la Diputació de Màlaga, Francisco Salado; la directora general de Comunicació Social de la Junta d’Andalusia, Marta Olea; i el secretari provincial del PSOE a Màlaga, Josele Aguilar.
El món empresarial i econòmic també va ser protagonista durant la vetllada amb la presència de Josep Maria Coronas, director general de la Fundació La Caixa; el director general adjunt d’Afers Corporatius de la Fundació La Caixa, Sergi Loughney; l’exdirector executiu del BCE José Manuel González-Páramo; el director territorial de la Zona Est de Telefónica, Chema Casas; el director general de Telefónica Sud, Joaquín Segovia; el CEO de Moeve, Marteen Wetselaar; el delegat a Andalusia de Nedgia (Grup Naturgy), Antonio Gabriel Aguilar; la directora de Comunicació de Renfe, Reyes Montiel; i la delegada de Comunicació i Relacions Externes de Renfe a Andalusia, María de Castro, entre d’altres.
Una de les ponències clau de la jornada d’avui serà la que oferirà el representant especial del Secretari General de l’OTAN per al Veïnat Sud, Javier Colomina, que no va voler perdre’s tampoc la cita d’ahir a la nit.
Notícies relacionadesQuant a l’àmbit acadèmic i universitari, a la ja notable assistència del catedràtic d’Història del Mediterrani de la Universitat de Cambridge, David Abulafia; s’hi van sumar altres referents com Lada Servitja, doctora per la Universitat de Girona; Carlos Giménez, catedràtic d’Antropologia de la Universitat Autònoma de Madrid; i Antonio Riera, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de les Illes Balears.
Durant la jornada d’avui i demà Prensa Ibérica continuarà acollint a un ampli elenc de personalitats que no volen perdre’s aquest II Fòrum Social i Econòmic del Mediterrani.
- "No es poden criminalitzar els immigrants. Jo ara ho soc"
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- Mort Mor l’expresident d’Aragó Javier Lambán
- Dia de l'Assumpció de la Verge ¿Quins centres comercials obren avui 15 d’agost a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Els hotels de BCN ajusten els preus en un estiu de menys despesa turística
- Guerra a Ucraïna Els líders europeus s’ofereixen per facilitar una reunió entre Trump, Putin i Zelenski per negociar la pau a Ucraïna
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Guerra a Ucraïna Zelenski i Trump es reuniran dilluns a Washington després de la cimera d’Alaska amb Putin
- Apunts polítics de la setmana Els incendis, i els tuits, van arrabassar a Vox l’agenda política
- Futbol Joan Garcia, inscrit hores abans del debut del Barça davant el Mallorca; Rashford, també