Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: No sé si sobreviurem a tanta alegria i ‘fest’

Ja coneixen la dada: gairebé dos milions de televidents han deixat de ser això, televidents, durant el 2022. La central d’anàlisi Barlovento ressalta la dada com una tendència consolidada: el consum de televisió continua decreixent.
I els imperis televisius, tant privats com públics, opten per l’espuma, l’entreteniment, l’eufòria i el ‘fest’, per evitar que el televisor acabi sent un moble cada cop més inservible i esteril. Del telehipòdrom estatal, Antena 3 sembla ser la cadena que millor sobreviu a aquesta fugida de l’audiència. En l’últim programa d’‘El hormiguero’ del 2022, per exemple, Pablo Motos va acabar llançant-se des d’un tobogan a una piscina de boles. Va ser el gran succés. Motos, com un nen, bracejant submergit en el bany de pilotetes de goma. O sigui, la fórmula del parc infantil és el que ara es porta. Volen que siguem com nens davant el televisor. Fa uns anys jo portava el meu net a un McDonald’s que hi ha a prop de casa perquè tenien muntada una piscina d’aquestes. Al meu net no l’interessaven les hamburgueses, anava per bussejar dins el mar de boles.
Notícies relacionadesUn altre programa, ‘Tu cara me suena’, va entendre ja fa temps que el xou de les imitacions de cantants podia donar molt joc i entreteniment. El dia de Reis van construir una edició especial i a l’audiència li va agradar molt la clonació de Lady Gaga que va fer la cantant Ruth Lorenzo. Alegria, indumentària, ritme i llums de colors. A T-5 van contraatacar la mateixa nit amb una altra edició d’això que anomenen ‘Mediafest’ i que és la versió cigronaire de ‘Tu cara me suena’ , però utilitzant els tafaners que tenen en nòmina. Que cantin és el de menys, l’important és que surtin disfressats i es moguin. Van fer menys de la meitat d’audiència que A-3. ¡Oh! Aquest 2023, any del Conill segons el calendari xinès, hi haurà moltes eleccions. O sigui, tindrem programació infantil al màxim, i als informatius, inducció, persuasió i construcció de relats tipus contes.
Ha sortit al ‘Deluxe’ la cantant barcelonina Rebeca Pous i li ha dit a la presentadora que aquest 2023 tots els que són del signe Leo, com ella, tindran un xut de feromones. «¡Fornicaràs amb tothom que se’t creui en el camí, María!», li va assegurar. I María Patiño, enormement il·lusionada, va exclamar: «¡Ai! Demà vaig ¡precisament! a un partit de futbol». A disfrutar, doncs.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE