Carme Chaparro revela que té una malaltia crònica
La presentadora de 'Noticias Cuatro 1' ha explicat que té la síndrome de Ménière, un trastorn de l'orella interna, que fa que senti un brunzit constantment
33346410 59
La presentadora de Noticias Cuatro 1, Carme Chaparro, ha explicat a través de les xarxes socials que pateix una malaltia crònica. Diumenge passat, a través del seu compte de Twitter, va explicar que és una de les persones que pateix la síndrome de Ménière, un trastorn de l'orella interna, que fa que senti un xiulet constant, les 24 hores del dia.
Yo vivo así. Con un pitido constante, como una emisión en alta frecuencia. De día es soportable. De noche no tanto. Por el oído derecho casi no tengo audición. Y no hay más remedio que acostumbrarse. https://t.co/105kTTwYDo
— Carme Chaparro (con mascarilla😷) (@CarmeChaparro) 10 de diciembre de 2017
En resposta a un reportatge que va publicar El Confidencial (Así es vivir con un pitido en el oído 24 horas al día), la periodista, de 44 anys, va comentar el seu dia a dia amb un trastorn auditiu amb el qual conviu "des que té memòria". Només hi sent un 35% en l'orella dreta, i a l'esquerra, "la bona", hi té un xiulet permanent.
La síndrome de Ménière afecta l'orella interna a causa d'una inflamació. Es tracta d'una malaltia crònica caracteritzada sobretot per episodis de vertigen, que sol anar acompanyada d'acúfens (brunzits) i hipoacúsia (pèrdua d'audició).
Notícies relacionadesLa prevalença d'aquesta malaltia incurable a Espanya és de tres de cada 1.000 persones.
Els acúfens, un dels símptomes d'aquesta malaltia, és a dir, la percepció de brunzits o xiulets constant, és una molèstia que afecta el 18% dels catalans.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
