INFORME MENSUAL

TV-3 s'enfonsa una mica més

La televisió autonòmica perd audiència al març i segueix tercera, després de Tele 5 i A-3

La cadena de Mediaset augmenta el seu lideratge a Catalunya i en el global d'Espanya

rpaniagua37598854 gra927  barcelona  08 03 2017   el centrocampista del fc bar170314195704

rpaniagua37598854 gra927 barcelona 08 03 2017 el centrocampista del fc bar170314195704 / Quique Garcia

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

TV-3 segueix a la baixa: la cadena autonòmica catalana, en un altre temps líder indiscutible d’audiència a la seva comunitat, tanca el seu tercer mes consecutiu com la tercera més vista i, el que és pitjor, sense perspectives de millora, ja que segueix perdent espectadors des del principi del 2017, un any que va pel camí de ser l’annus horribilis de Televisió de Catalunya.

    

Segons dades d’audiència de Kantar Media, TV-3 va firmar al març un 10,4% de quota, dues dècimes menys que al febrer i cada cop més lluny de l’actual líder a Catalunya, Tele 5, que firma un 11,5% de share. També per davant de la tele catalana se situa una altra cadena privada, Antena 3, amb un 10,7%.

    

Els Telenotícies han tornat a ser, una vegada més, el principal pilar de TV-3. Així, els espais informatius, juntament amb els programes més veterans (Polònia, APM?, Crackòvia, La Riera…) i el pelotazo que sempre proporciona la Champions (i el Barça), han permès a la tele autonòmica esquivar, un mes més, la debacle que significaria caure dels dos dígits de quota, i entrar així a la lliga dels canals de la segona divisió.

TELE 5 ES CONSOLIDA

A més de reafirmar el seu èxit a Catalunya amb la seva controvertida aposta de programes, Tele 5 també va aconseguir consolidar-se en el conjunt d’Espanya, després de dos mesos (desembre i gener) en què Antena 3 li va prendre la corona de líder d’audiència.

    

Així, la cadena principal del grup Mediaset va tancar el març amb un 14,1% de quota (0,6 dècimes més que al febrer), seguida per Antena 3 (13,2%), que perd dues dècimes. Els reality shows, base de la graella de Tele 5, continuen sent un valor segur a Espanya.  

    

TVE-1 es manté com la tercera en discòrdia en el global d’Espanya, però lleugerament a l’alça: 10,3%, dues dècimes més que al febrer. L’excel·lent rendiment que està aconseguint la nova entrega de Cuéntame… (excepte a Catalunya) i els seus Telediarios, més l’Espanya-Israel, són la base d’aquesta lleugera pujada d’audiència. 

    

Una de les novetats que es van incorporar al març en l’informe de les audiències, que elabora l’empresa Barlovento Comunicación, amb les dades de Kantar Media, és el concepte de convidat. És a dir, aquelles persones que no consten com a membres fixos de les llars que controlen els audímetres de Kantar Media, però que puntualment sí que consumeixen televisió en aquests domicilis. Segons l’empresa d’audiometria, aquest nou grup representa un 5% de l’audiència total.

    

Segons aquest nou (i més real) barem, el consum global va ser de 4 hores i 11 minuts davant el televisor per persona i dia. A Catalunya, el teleconsum va ser dels més baixos d’Espanya: només 3 hores i 56 minuts per persona i dia.

Notícies relacionades

    

Per programes, l’emissió més vista correspon al partit de la Champions entre el Nàpols i el Reial Madrid (A-3), que va congregar 6.750.000 espectadors. Pel que fa al visionat en diferit, l’emissió més vista va ser el primer capítol de la sèrie Allí abajo (A-3), que van seguir 474.000 persones.