A PARTIR D'AQUEST DIMECRES

Sony rebaixa la Playstation 3 i llança una PSP barata

La consola de sobretaula passa a costar 249,99 euros mentre que la portàtil es quedarà en 99,99 euros

Una hostessa mostra la Sony Playstation 3.

Una hostessa mostra la Sony Playstation 3. / YURIKO NAKAO (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

El gegant japonèsSony ha anunciat una rebaixa de preus per a PlayStation 3, que passa a costar 249,99 euros,i un nou model per a la seva consola portàtilPSP, la PSP E1000, que tindrà un preu de 99,99 euros i no tindrà accés sense fil a internet (wi-fi).

L'anunci s'ha fet amb motiu de laGamescom, la fira de videojocs que acull Colònia des d'aquest dimecres fins diumenge que ve, i tindrà efecte immediat per a PS3.

La rebaixa arribarà també al Japó, on passarà a valdre 24.980 iens la PSP (uns 226 euros o 325 dòlars) i 29.980 iens la PS3 (271 euros o 390 dòlars), respectivament. D'aquesta manera, la rebaixa se situa al voltant del 17% per al model més econòmic i al 14% per al més car, un volum similar a l'anunciat per als mercats europeu i nord-americà, on els dos aparells s'han abaratit 50 euros i 50 dòlars, respectivament.

La companyia prepara així el llançament de la nova portàtil,PSVita,però Sony no vol donar per tancada la vida del seuPSPi per a això llançarà també una línia de jocs bàsics a 9,99 euros la unitat. A PSP Vita, les xarxes socials i la connexió a internet són les protagonistes. 

Impuls a les vendes

Les rebaixes a Sony arriben després de l'anunci deNintendo de rebaixar la 3Ds al Japó, fins a deixar-la en 10.000 iens (90 euros o 130 dòlars). L'oferta de Nintendo, en vigor des de dijous passat, sembla haver tingut efecte, ja que les vendes de la 3DS al Japó van superar les 214.000 unitats en només tres dies, 58 vegades més que en tota la setmana anterior, segons informa Enterbrain, editora de les principals publicacions de videojocs al país asiàtic.

Notícies relacionades

A finals del març passat, Sony havia venut més de 50 milions d'unitats de la seva PlayStation 3 des que la va llançar el 2006, i pretén vendre 15 milions durant el present exercici fiscal, que al Japó s'acaba el març del 2012.