Seguretat viària

La norma de trànsit que es podria eliminar tot just un any després d’haver-se aprovat

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Només deu mesos, aquest és el temps que fa que està en vigor una de les noves normes aplicades per la Direcció General de Trànsit (DGT) en la nova llei de trànsit i que està causant tanta controvèrsia entre conductors i associacions d’automobilistes, entre d’altres, que cada vegada se sumen més veus que sol·liciten que se suprimeixi. Es tracta de la supressió del marge de 20 km/h que anteriorment es permetia per superar els límits de velocitat en avançaments a carreteres nacionals.  

El març de l’any passat es van aplicar diversos canvis en el marc de la nova llei de trànsit, entre els quals es va incloure aquesta supressió del marge per avançar, malgrat l’oposició manifesta d’associacions i conductors, que tornen a alçar la veu per demanar que es torni a permetre l’aplicació d’aquest marge de 20 km/h. I aquesta vegada ho fan amb dades objectives: les xifres de sinistralitat de l’any passat, que donen un increment dels accidents de carreteres convencionals, segons el balanç de seguretat viària presentat de la DGT. 

«Increment important»

Hi ha hagut un augment del 5% de morts a la carretera convencional respecte al 2019, i el nombre de persones mortes en sinistres de trànsit el 2022 al total de les carreteres espanyoles es va incrementar un 14% respecte a l’any anterior.

Notícies relacionades

El president de l’associació Automobilistas Europeos Asociados, Mario Arnaldo, explica que l’«increment important de la mortalitat» a carreteres secundàries es pot deure en part a la supressió d’aquest marge, que «ha pogut tenir un efecte negatiu per a la seguretat viària».

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha assegurat que serà al març, quan hagi transcorregut un any de l’aplicació de la norma, que se’n farà la «valoració corresponent».