Estalvi energètic
Girona pren mesures per reduir l’ús d’aigua per alerta de sequera
Sequera a Catalunya: Així afectaran les restriccions d’aigua a Barcelona
L’administració ha acatat que per portar a terme les tasques de neteja es mantindran i potenciaran altres tècniques com l’escombrada

L’Ajuntament de Girona ha començat a aplicar les mesures dictades per l’ACA per reduir l’ús d’aigua davant l’alerta per sequera decretada, la conca del Ter i el pantà Darnius-Boadella. De la mateixa manera, limitaran la neteja de la via amb aigua a casos que representin un risc per a la salubritat pública.
Per aquesta raó, l’administració ha acatat que per portar a terme les tasques de neteja es mantindran i potenciaran totes les altres tècniques, com és l’escombrada.
De fet, està prohibit utilitzar l’aigua per a l’eliminació de pols i matèria en suspensió a l’aire. La preocupació ha incrementat a la ciutat davant aquestes noves mesures i és que l’estany del parc del Migdia no s’omplirà més i el cabal de la sèquia Monar es mantindrà molt reduït una vegada acabades les obres de reparació.
En la mateixa línia es troben les fonts ornamentals, que es mantindran obertes només en casos on hi hagi circuit de recirculació de l’aigua.
D’altra banda, i segons la normativa, el reg de jardins i zones verdes haurà de fer-se sol en l’horari de menys insolació, és a dir, de les 20 a les 8 hores.
Quant al reg dels jardins particulars, es pot realitzar, com a màxim, dos dies cada setmana.
A tot això, el regidor de Sostenibilitat del consistori, Martí Terés, ha fet una crida a la ciutadania per tal d’actuar amb «responsabilitat» i «intentar reduir el consum en tots els àmbits, especialment en els no essencials, per així evitar o retardar al màxim possible noves mesures restrictives en cas que no plogui»
Finalment, segons dicta l’ACA, el consum d’aigua potable per habitant no pot superar els 250 litres per dia i Girona es troba de mitja per sota d’aquest valor.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern