Canvis en el servei ferroviari
Les obres de l’estació de la Sagrera alteren i tallen Rodalies durant tres mesos a partir d’aquest dissabte
	
Les obres a l’estació de la Sagrera entren en la fase «més complexa» i, a partir d’aquest cap de setmana, obliguen a alterar i tallar Rodalies durant tres mesos. Les persones usuàries de les línies R2 Nord, R11 i R1 hauran d’acostumar-se a canviar d’estació, fer transbord al metro o agafar un bus fins a principis de desembre. La reconfiguració dels serveis afectarà un 19% dels passatgers del transport ferroviari de Rodalies a Catalunya.
«L’operació Sagrera és la més delicada que hi hagi hagut i hi hagi a Rodalies», ha resumit el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, des del pont de Bací de Roda, amb la futura macroestació de fons. Des d’aquest punt encara es poden veure circular els trens de l’R2 Nord i l’R11 (que és la línia 270 Barcelona-Granollers), una cosa que deixarà de passar dissabte, 17 de setembre.
Fins al 10 de desembre
Els talls s’inicien aquest cap de setmana i la prova de foc començarà dilluns, 19 de setembre, primer dia feiner. Fins al 10 de desembre, no hi haurà servei entre el Clot-Aragó, Sant Andreu Comtal i Montcada i Reixac. Tant aquesta última com el Clot continuaran estant operatives per a altres trajectes que no siguin els que ara passen per Sagrera. Això significarà que, tal com s’ha organitzat el pla alternatiu de transports, els passatgers hauran de transbordar a peu fins a Montcada i Reixac-Manresa, on podran agafar un tren de l’R4, l’R7 o l’R12. O viceversa.
Una altra alternativa serà utilitzar els busos que Renfe ha contractat per cobrir el recorregut entre Montcada i la Sagrera-Meridiana. En hora punta, hi haurà un servei cada 15 minuts i, la resta del dia, cada mitja hora.
Menys afectació a l’R1
Actualment només els trens de l’R1 travessen la futura estació de la Sagrera. En aquest cas, els viatgers del Maresme es veuran afectats ‘només’ tres caps de setmana: el vinent (17 al 19 de setembre, dilluns inclòs), el 29 i el 30 d’octubre i el 12 i el 13 de novembre. Aquells dies els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Badalona.
Per arribar a Barcelona, els viatgers hauran de fer transbord a la línia 2 de metro, a Badalona Pompeu Fabra. Els qui estiguin utilitzant un abonament gratuït de Rodalies, vigent fins a final d’any, podran viatjar també sense cap cost.
L’antiga estació de Sant Andreu, altres usos
Notícies relacionadesTots aquests talls serviran per acabar els 4,3 quilòmetres de la nova estació de la Sagrera, dels quals 2,8 són en túnel. «Es tracta d’una fita històrica en la qual estem treballant des de fa molt temps», ha assegurat Flores. La nova infraestructura tindrà tres plantes, la inferior ja està completada i és per on circularan els trens de Rodalies. El nivell intermedi acollirà el vestíbul de la instal·lació i l’aparcament. A la planta superior hi haurà l’AVE. Amb tot, confluiran l’alta velocitat, Rodalies, les línies 4, 9 i 10 del metro i busos urbans i interurbans.
Quant a la nova estació de Sant Andreu Comtal, es posarà en marxa a partir de l’11 de desembre. A partir de llavors l’estació antiga es destinarà «altres usos», tant per Renfe com de l’Ajuntament de Barcelona.
Adif Renfe Trens Rodalies Transport públic Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
 - Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
 - Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
 - La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 - Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
 
			
			
	
		
			
	
		
			
	
		