Vigilància des de l’aire

DGT: Les debilitats de Pegasus que et poden lliurar d’una bona multa

Tot i que aquest helicòpter sembla infal·lible, el cert és que presenta algunes limitacions a l’espai aeri que inclou i en el seu funcionament

DGT: Les debilitats de Pegasus que et poden lliurar d’una bona multa

JESÚS HELLÍN / EUROPA PRESS

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Per si la vigilància mitjançant radars i controls policials no fos suficient, la Direcció General de Trànsit (DGT) compta amb helicòptersque vigilen les carreteres espanyoles des de l’aire. Tot i que aquest sistema de rastreig, batejat com a Pegasus, ve incorporat a les càmeres equipades a l’aeronau i sembla pràcticament infal·lible, el cert és que presenta algunes limitacions que podrien salvar un conductor de rebre sancions.

No tots tenen càmera

Per començar, les multes imposades per la DGT requereixen la imatge del moment de la infracció. Per això, és important destacar que no tots els helicòpters d’aquest organisme compten amb la MX15, sistema encarregat de capturar les esmentades fotografies. De fet, atenent aquest criteri, només deu helicòpters poden ser considerats com a Pegasus.

Els arxipèlags, sans i estalvis

Ni les illes Canàriesni les illes Balears es troben entre les zones sobrevolades per Pegasus. Per tant, els dos arxipèlags es troben ‘sans i estalvis’ d’aquests sistemes de vigilància. El mateix passa al País Basc i Catalunya, on aquests helicòpters no tenen competències per volar.

On sí que està present el Pegasus és a la Comunitat de Madrid, amb dues unitats que sobrevolen el cel de la capital i de Castella-la Manxa. Al seu torn, la DGT vigila Extremadura i Andalusia amb una unitat conservada a Sevilla, tot i que compta amb una altra a Màlaga per visitar la zona est de la comunitat. A aquests equips, s’ha d’afegir el que controla el País Valencià, el de Castella i Lleó i, finalment, un altre que vigila tant Galícia com Astúries.

Autonomia limitada

Malgrat que Pegasus està capacitat per volar a més de 250 km/h, aquests helicòpters consumeixen més de 450 litres de combustible cada hora, per la qual cosa la seva autonomia és molt limitada. Així doncs, el temps de vol d’aquestes aeronaus és de pràcticament dues hores. Per això, comptant els desplaçaments des de i cap a l’aeroport on s’emmagatzemen, els Pegasus tenen un rang d’acció reduït.

Sense multes a la nit

Notícies relacionades

Al no comptar amb visió infraroja, els equips de vigilància aèria que utilitza Pegasus deixen d’utilitzar-se en el moment en què es fa fosc. Així mateix, aquest sistema només detecta vehicles que es desplacen a entre 80 i 360 km/h. Així doncs, aquells automòbils que es moguin a una velocitat baixa no rebran sancions per part d’aquests helicòpters, ja que no quedaran registrats.

D’altra banda, tot i que Pegasus està capacitat per detectar un total de 400 matrícules per minut, l’helicòpter ha d’estar a una distància de menys d’un quilòmetre lineal de l’automòbil i tenir certa estabilitat de vol per poder tramitar la multa correctament.