Estudi de Lego

Jugar en família: aquests són els beneficis per als infants

  • Els petits reforcen la creativitat, la comunicació, la capacitat per resoldre problemes i la confiança mentre juguen

Jugar en família: aquests són els beneficis per als infants
6
Es llegeix en minuts
El Periódico

El joc no és només per als infants. Jugar junts fa més feliç tota la família, crea vincles familiars més forts i millora el seu benestar, segons el 95% dels pares. Més de 4 de cada 5 pares (85%) destaquen el joc amb Lego específicament dient que les seves famílies són més felices quan juguen amb maons d’aquesta firma. Són dades derivades de l’estudi Lego Play Well 2022, on la companyia de joguines va enquestar més de 55.000 pares i nens a més de 30 països, d’entre 1 i 12 anys a 35 mercats. A Espanya, l’enquesta va tenir un abast de 1.009 pares i 820 nens.

 

L’objectiu d’aquest estudi, que coincideix amb la celebració del 9è aniversari del Grup Lego, és explorar les percepcions i comportaments de nens, pares i adults sobre quatre temes principals com la diversitat, equitat i la inclusió, la sostenibilitat, la seguretat digital dels nens i el poder del joc.

Amb aquesta acció es va posar de manifest que gairebé tots els pares pensen que els infants reforcen la creativitat (93%), la comunicació (92%), la capacitat per resoldre problemes (92%) i la confiança (91%) mentre juguen. I és que, quan els nens juguen, desenvolupen habilitats que els ajuden a prosperar en un món que canvia ràpidament. Però el més important és que gairebé tots els nens diuen que jugar en família els fa feliços (97%), els ajuda a relaxar-se i a oblidar-se de l’escola (95%) i és la seva manera preferida d’aprendre.

 

Felicitat i benestar familiar gràcies al joc

Tot i que el Grup Lego ha creat constantment noves maneres de jugar, el seu propòsit original mai ha canviat: construir el futur dels infants a través del joc i despertar la seva imaginació i creativitat. I és el que la companyia ha fet durant les últimes nou dècades, on s’ha reforçat la importància del joc per a tots els nens.

De fet, el nom Lego prové de dues paraules daneses «Leg Godt», que significa «juga bé». I ara, aquest estudi mostra que el joc no només és divertit, sinó que també forma part del desenvolupament de la infància, la felicitat general i el benestar familiar.

Els valors familiars sempre han estat al cor del Grup Lego, que continua tenint la seu a Billund (Dinamarca), on Ole Kirk Kristiansen va començar a fabricar les primeres joguines el 1932. En el dia d’avui, continua sent propietat de la família d’Ole amb el net Kjeld Kirk Kristiansen, que recentment ha cedit el timó al seu propi fill, Thomas Kirk Kristiansen.

El poder del joc

El joc és una eina integral en el desenvolupament del nen, i els pares el consideren tan important com l’escola per contribuir a l’aprenentatge dels seus fills. D’acord amb això, a Espanya el 73% dels nens afirmen que aprenen més gràcies als jocs o videojocs; el 56% consideren que ho fan jugant amb membres de la família; el 52% que ho fan a l’escola i/o amb els professors; el 53% que ho fan amb els amics o altres nens i, finalment, el 16% es refereixen a internet i les xarxes socials, una dada que impacta bastant en comparació amb les altes xifres que apareixen en altres països.

Respecte a l’opinió dels pares, a Espanya el 94% estan d’acord amb la importància del rol dels jocs o videojocs en el desenvolupament dels seus fills per aprendre coses noves. Per la seva banda, 9 de cada 10 nens espanyols creuen que el joc els fa sentir creatius i els ajuda a provar i idear coses noves. I respecte a aprendre jugant, el 73% dels nens ho prefereix aconseguir a través de jocs o videojocs, davant el 16% que ho fa a través d’internet.

 

Sostenibilitat

A Espanya, la sostenibilitat està en el centre de les converses familiars, i prova d’això és que el 98% dels pares es preocupen per això, i la xifra més alta es troba entorn de la preocupació per la generació de consciència ecològica. I en aquest sentit, el joc té un gran poder per educar els nens sobre la sostenibilitat i, al seu torn, la sostenibilitat influeix en les decisions de compra de joguines ecològiques

El 95% dels pares d’Espanya esperen que les joguines siguin respectuoses amb el medi ambient, per exemple, que siguin duradores, que estiguin fetes amb materials d’origen sostenible i molt més.

 

Seguretat digital

Seguretat digitalEls pares reconeixen els beneficis del joc digital, concretament a Espanya el 55% dels pares reconeixen que passar temps al món ‘online’ ajuda a desenvolupar la confiança dels seus fills, i més de la meitat reconeixen que les amistats dels seus fills s’enforteixen amb el temps que passen connectats al món ‘online’.

Tanmateix, als pares els preocupa que l’exposició al món digital pugui ser perillosa per als infants i que és excessiva. Els pares volen preparar millor els seus fills perquè estiguin més segurs en els entorns ‘online’ i creuen que la indústria de la joguina té un paper valuós per exercir. Per això, 9 de cada 10 pares diuen que és important parlar sobre la seguretat digital amb els fills.

DEI (Diversitat, Equitat i Inclusió)

Parlar sobre temes relacionats amb DEI es considera essencial, probablement perquè aquests temes prevalen en la vida diària dels infants. I és així com ho perceben el 90% de pares espanyols, que diuen que és important parlar sobre salut mental i benestar emocional.

D’altra banda, el 82% dels pares espanyols diuen que és important parlar sobre discapacitats físiques i desafiaments. Tanmateix, a Espanya el 50% dels pares no se senten preparats per discutir sobre temes de diversitat amb els seus fills i necessiten més suport. És per això que consideren que la indústria de la joguina podria fer alguna cosa per avançar en la matèria.

 

90 anys potenciant l’aprenentatge a través del desenvolupament creatiu i del joc

90 anys potenciant l’aprenentatge a través del desenvolupament creatiu i del jocFa noranta anys, un fuster danès va crear una línia de petites joguines de fusta al seu taller de Billund, Dinamarca. La seva primera col·lecció comptava amb uns modestos 36 articles que incloïen cotxes, avions i io-ios, tots acuradament elaborats per ajudar els nens locals a conèixer el món. 

El que Ole Kirk Kristiansen no podia saber el 1932 era que el Grup Lego es convertiria en una de les empreses de joguines més grans del món i que inspiraria milions de nens a jugar cada any. 

Notícies relacionades

Vint-i-sis anys després que Ole fabriqués la seva primera joguina de fusta, el seu fill Godtfred va patentar el maó Lego que coneixem avui, amb el seu sistema de tubs entrellaçats que ofereix infinites possibilitats de construcció creativa. Des d’aleshores, el maó Lego no ha parat de moure’s. A partir d’uns simples maons de colors primaris, l’humil maó ha constituït la base de més de 18.000 productes Lego, ha rebut l’atenció de Hollywood en ‘La Lego película’, ha ajudat els infants a aprendre sobre robòtica i codificació a través de Lego MINDSTORMS, i ha inspirat hores de divertides aventures digitals amb més de 180 videojocs Lego.