per a ús d'emergència
El fabricant de vacunes més gran del món demanarà nova llicència d'aquí a dues setmanes

FILE PHOTO: Vials with a sticker reading, COVID-19 / Coronavirus vaccine / Injection only and a medical syringe are seen in front of a displayed AstraZeneca logo in this illustration taken October 31, 2020. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo /
Serum Institute of India, el fabricant de vacunes més gran del món per volum, ha dit aquest dissabte que sol·licitarà una llicència d’emergència per a una vacuna contra el coronavirus d’aquí a dues setmanes. El director executiu de la firma, Adar Ponnawala, també va confirmar que el gegant amb seu a Pune podria produir a partir de principis del 2021 almenys 100 milions de dosis de Covishield, vacuna desenvolupada per Astrazeneca i la universitat d’Oxford.
Poonawalla va parlar després d’una visita a la planta del primer ministre Narendra Modi, el govern del qual vol entre 300 i 400 milions de dosis per al juliol de l’any vinent, mentre el país lluita contra un nou augment de la pandèmia. S’espera que l’Índia, el segon país més afectat després dels Estats Units, superi els 10 milions de casos a principis de desembre.
AstraZeneca va dir que es requereixen més investigacions sobre la vacuna després que els científics expressessin dubtes sobre l’eficàcia de Covishield. «Hi va haver una mica de confusió en la comunicació i això s’explicarà en els pròxims dies», va dir Poonawalla. «Però no afectarà la llicència d’ús d’emergència al Regne Unit i no hauria d’afectar en absolut aquí a l’Índia», va afegir. «Estem en el procés de sol·licitar una llicència d’ús d’emergència en les pròximes dues setmanes», va explicar.
Notícies relacionadesPoonawalla va dir que l’institut ja estava produint entre 50 i 60 milions de dosis al mes i, després de gener-febrer, s’augmentarà a 100 milions de dosis mensuals. Serum Institute es concentrarà primer en la producció per a l’Índia i els més de 150 països de l’aliança Covax que van acordar treballar junts en la distribució de la vacuna.
AstraZeneca i la Universitat d’Oxford asseguren que la seva vacuna és més barata que la dels seus rivals i més fàcil d’emmagatzemar i distribuir perquè es pot manipular a temperatures més altes.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió