El termini venç demà
El TSJC dona dos dies al Govern per justificar el tancament de la restauració
En els seus recursos d'impugnació, la patronal Fecasarm al·lega que el tancament és una mesura «arbitrària, ineficaç i desproporcionada»

zentauroepp55460754 barcelona 17 10 2020 sociedad terrazas i bares cerrados i 201111155606 /
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha donat un termini de dos dies a la Generalitat perquè justifiqui la pròrroga del tancament de la restauració, l’hostaleria i les sales de joc i ha rebutjat suspendre cautelarment les restriccions del Govern per aturar la pandèmia.
En una interlocutòria, la sala contenciosa del TSJC ha acordat desestimar les mesures provisionalíssimes que va sol·licitar la patronal de l’oci nocturn Fecasarm perquè suspengués la pròrroga del tancament del sector.
No obstant, en el mateix escrit ha instat la Generalitat que en un termini de dos dies –que venç demà– presenti les al·legacions que consideri per defensar la necessitat que bars i restaurants, així com casinos i sales de joc s’han de mantenir tancats, fins que resolgui el fons de l’assumpte.
Així mateix, la sala acorda en una altra interlocutòria declarar-se competent per dirimir la qüestió, ja que el tancament d’aquests sectors econòmics no ha sigut decidit partint del reial decret de l’estat d’alarma, sinó en aplicació de la llei de salut pública de Catalunya.
En els seus recursos d’impugnació, Fecasarm al·lega que el tancament és una mesura «arbitrària, ineficaç, desproporcionada, enganyosa i innecessària» i acusa la Generalitat de posar en risc milers de llocs de feina.
A l’espera de la resolució del TSJC, Fecasarm espera que es «flexibilitzin» les mesures vigents perquè causa un «perjudici irreversible» a milers d’empreses i familiar, ja que l’adopció de la mesura «no ha vingut acompanyada de mesures compensatòries proporcionades al perjudici ocasionat», tal com s’havia compromès l’Executiu català mitjançant el seu vicepresident, Pere Aragonès.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»