epis per als sanitaris
Un avió aterra al Prat amb 2,3 milions de mascaretes i 500 tests
El vol de la companyia Qatar Airways ha sigut contractat per l'empresa barcelonina Basic Devices SL

whatsapp-image-2020-03-31-at-211107
Un avió aterra al Prat amb 2.300.000 mascaretes per a Catalunya, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO.
L’avió, de la companyia Qatar Airways contractat per l’empresa barcelonina Basic Devices SL, ha aterrat aquest dimarts a mitja tarda a l’aeroport de Barcelona. L’enviament se suma al que ja va realitzar la companyia la setmana passada i inclou 110.000 vestits de protecció per a sanitaris, 200.000 guants de protecció i 500 tests ràpids.
L’empresa barcelonina Basic Devices SL ha importat a Catalunya 3,4 milions de mascaretes en quatre dies, així com vestits de protecció sanitària, guants de protecció i diversos centenars de tests ràpids, que majoritàriament s’entregaran a la Generalitat.
L’enviament d’aquest dimarts se suma al que l’empresa va fer el cap de setmana en el marc de l’acord firmat amb la Generalitat, que contempla l’entrega de dos milions de mascaretes quirúrgiques, dos milions més de mascaretes N95/FFP2/KN95 i 1.051.281 vestits de protecció sanitària.
TSJC demana dotar els metges
Aquesta mateixa tarda, ha transcendit que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha requerit a la Conselleria de Salut de la Generalitat, a l’Institut Català de la Salut (ICS), al Servei Català de Salut (CatSalut) i a 30 entitats més que dotessin els metges de totes les mesures de protecció necessàries perquè puguin desenvolupar les seves funcions «en condicions de seguretat».
Notícies relacionadesSegons una interlocutòria d’aquest dimarts consultada per Europa Press, la Sala Social del TSJC ha estimat en part la segona de les peticions del sindicat de Metges de Catalunya, formulades en un escrit presentat divendres passat.
Metges de Catalunya va sol·licitar mesures cautelaríssimes (inaudita parte) i en el seu cas mesures cautelars al TSJC contra la Conselleria de Salut, el CatSalut, l’ICS i 30 entitats concertades del sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (Siscat) per incomplir la normativa vigent de prevenció de riscos laborals durant la pandèmia de coronavirus.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern