ESTAT D'ALARMA
Coronavirus: el Govern central reforça l'atenció a persones sense llar
La ministra Robles insta Iglesias a «donar les ordres necessàries» per protegir els sensesostre
El pla contempla l'habilitació de nous centres, l'augment de personal i la cooperació de l'Exèrcit

zentauroepp52771117 virus comedor social200313160940
Un dels col·lectius amb una situació més incerta davant de l’epidèmia de coronavirus és el de persones sense llar. El Govern central ha anunciat un pla de «reforç de xoc» dels serveis socials per atendre els sensesostre que tindrà el recolzament de les Forces Armades. En aquest sentit, la ministra de Defensa, Margarita Robles, ha instat el Ministeri d’Assumptes Socials, que dirigeix el vicepresident Pablo Iglesias, que «doni les ordres i instruccions necessàries per a la protecció de les persones sense llar». Robles ha ofert la possibilitat que els sensesostre s’allotgin en instal·lacions militars.
El pla contempla la formació de grups de treball que diàriament entregaran un kit d’higiene, alimentació i beguda a les persones sense llar. Així mateix, els explicaran les mesures de prevenció, els prendran la temperatura i els orientaran en cas necessari. També s’habilitaran menjadors socials per donar menjar per emportar.
Així mateix, es reforçaran els centres per a persones sense llar amb personal sanitari que els doti d’equips de protecció, controli la salut de l’equip d’atenció social i els residents, prengui mesures preventives, identifiqui possibles contagis i aïlli o derivi a un altre centre possibles persones infectades. Es reforçaran també els serveis de neteja i desinfecció, tant per al mateix centre com per a roba i estris de residents.
Nous centres d’atenció
Una altra mesura del pla contempla habilitar nous espais per allotjar, alimentar, garantir la higiene i atendre aquest col·lectiu. Aquests espais comptaran amb professionals socials i sanitaris i àrees d’aïllament per a persones infectades. D’aquesta manera es reduirà l’aforament i les llargues cues en els actuals centres per minimitzar el risc de contagi.
Aquest pla pretén avançar-se a la situació de saturació amb què amb tota probabilitat s’enfrontaran els serveis socials. D’aquesta manera, el personal explicarà amb el reforç d’efectius de les Forces Armades que cooperaran per donar sortida a la sobrecàrrega de feina.
Toc a Iglesias
La ministra de Defensa ha firmat aquest dilluns una instrucció a l’empara del decret d’estat d’alerta que subratlla que en l’àmbit de la prevenció, en relació amb les persones sense llar és «indispensable unir esforços», per la qual cosa demana al Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 que «doni les ordres i instruccions necessàries per a la protecció de les persones sense llar, proposi les actuacions immediates als Serveis Socials de tot el país a aquests efectes» i que «reclami de les Forces Armades les mesures de col·laboració que poguessin servir d’ajuda».
Forces de seguretat Coronavirus a Espanya Coronavirus a Catalunya Coronavirus Persones sense llar
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Tribunals Absolt el guàrdia urbà acusat de disparar un sensesostre a Barcelona el 2020
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid