Prova per reduir la sinistralitat

Les motos hauran de circular pel carril VAO de la C-58 d'entrada a Barcelona

La imposició permetrà estudiar si així es redueixen els accidents a l'entrada a Barcelona

zentauroepp25309314 vao190528173556

zentauroepp25309314 vao190528173556

1
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

El Govern ha aprovat avui impulsar una prova pilot per obligar les motos a circular pel carril bus-VAO de la C-58 a l’entrada i sortida de Barcelona, per analitzar si la segregació dels vehicles de dues rodes en els accessos a les grans ciutats beneficia la seguretat viària. Aquest assaig s’emmarca en el programa d’activitats del Pla de Seguretat Viària 2019, que també preveu senyalitzar, amb marques en l’asfalt, els revolts perillosos com a mesura de prevenció d’accidents de motocicleta. . 

La prova pilot del carril VAO afectarà, de moment, únicament els prop de cinc quilòmetres del carril de la C-58, entre Ripollet i Barcelona, pel qual ja poden circular autobusos públics, vehicles amb alta ocupació i motocicletes. La diferència és que ara totes les motos hauran de fer servir aquest carril segregat, per analitzar si la mesura redueix la sinistralitat viària. La data d’entrada en vigor d’aquesta obligació no ha transcendit, van informar fonts de Trànsit, tot i que ha d’estar subjecta a la instal·lació dels senyals necessaris.

Les víctimes de la tercera edat

Notícies relacionades

Altres de les mesures que es posaran en marxa sónl’elaboració d’un estudi sobre la sinistralitat viària de la tercera edat, detectar els trams de més concentració d’accidents de la xarxa viària catalana per a la posterior instal·lació de radars de tram, millorar la renovació del carnet de conduir, millorar el Servei d’Atenció a les Víctimes i promoure campanyes per conscienciar sobre el risc de les distraccions el volant (com l’ús de mòbils), entre moltes d’altres.

L’objectiu d’aquest programa d’activitats és aconseguir que al final del 2019 es redueixi el 45% de la xifra de víctimes mortals a la xarxa viària catalana respecte al 2010, va informar el Govern. L’especial importància que es dona en el pla als motoristes coincideix amb la mort, el cap de setmana passat, dels dos ocupants d’una moto a Sant Martí de Llémena (Gironès). Amb aquestes víctimes, aquest any han mort 17 motoristes a les carreteres catalanes, la mateixa quantitat que en el mateix període del 2018.

Temes:

Trànsit Motos