tendència de consum

La rapidesa en les entregues anima la compra 'online' de producte fresc

Les noves plataformes redueixen a una hora el temps entre fer la comanda i rebre-la

El 39% dels usuaris realitzen encàrrecs cada 15 dies o més sovint

icoy38192747 deliberry170426182217

icoy38192747 deliberry170426182217 / FERRAN SENDRA

2
Es llegeix en minuts
Carmen Jané
Carmen Jané

Redactora

Especialista en Periodista especialitzada en tecnologia, continguts digitals i elearning. Escric des de Última Hora.

ver +

La compra on line d’aliments frescos, l’escull tradicional amb què es troben les grans plataformes de comerç electrònic arreu del món, va guanyant adeptes gràcies a la reducció dels terminis d’entrega, que han passat de dies a hores, amb sistemes com la recollida en una botiga concreta per part del client o el repartiment en poques hores que realitzen les plataformes de recaders tipus Glovo, Ulabox, Deliberry o Comprea, una 'app' que promet servir la comanda en una hora des del supermercat que es prefereixi.

Els usuaris intensius cada vegada afegeixen més productes frescos per aquest sistema al cistell de la compra, i el 37% de les comandes que es gestionen per internet ja inclouen fruita, verdura, carn i peix. Així ho revela l’estudi de l’escola de negocis ISDI i la consultora Ipsos, presentat ahir, sobre internautes interessats en alimentació.

GRAN CREIXEMENT

No obstant, en grans xifres, la compra de menjar per internet només suposa a Espanya entre l’1% i el 2% de la facturació total del sector d’alimentació, i està per sota de països com el Regne Unit, on representa el 4%. Malgrat això, el creixement és espectacular i la facturació on line d’alimentació, supermercats i hipermercats ha augmentat el 73% en un any i ha superat els 123 milions d’euros en el tercer trimestre del 2016, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística. I de nou són les dones de 36 anys de mitjana les que més s’han aficionat a aquest sistema. A Barcelona, el 80% ho fan una vegada o més al mes; a la resta d’Espanya la xifra és del 64%.

Els productes envasats i les begudes són els reis indiscutibles de les llistes on line i figuren en més del 90% de les comandes. Els segueixen els lactis (64%), i el forn i la fruita i verdura empaten (44%), segons ISDI i Ipsos. Les pàgines i 'apps' més sol·licitades són les dels hipermercats i supermercats grans (Carrefour, El Corte Inglés…) que permeten guardar les comandes i creix el comerç a través d’'apps'. Les botigues gourmet o que ofereixen productes més especials suposen el 26% de les preferències dels usuaris més intensius.

TRIAR L'ALVOCAT

Notícies relacionades

A Deliberry, on mestresses de casa (moltes en situació de vulnerabilitat social) realitzen la compra en mercats i súpers a petició d’un client i després un missatger l’hi fa arribar, els aliments frescos ja suposen el 40% de les comandes, lleugerament per sobre dels envasats (37%) i molt més que les begudes (8%), expliquen. «No tothom sap triar un alvocat que estigui en el punt just, i això és el que valoren els nostres clients», segons Camilo Defoin, cofundador de Deliberry.

L’aparició d’Amazon, que a l’octubre va obrir un supermercat de menjar a Espanya, i l’anunciada incorporació de Mercadona, poden «posar les piles al sector», admeten els experts. «El sector està vivint una transformació brutal», diu Verena Exenberger, directora de comerç electrònic de Nestlé, on ha provat tecnologia NFC per enviar ofertes a mòbils amb una 'app'.

Compres des de la feina

L’objectiu de les empreses que subministren els productes a les plataformes 'on line' (marques) és, no obstant, millorar la promoció dels seus productes en els buscadors. Receptes, vídeos, recomanacions, comentaris i fotos hi ajuden.