El professor repudiat

Els pares de l'Escola La Vall Fosca, al Pallars Jussà, demanen revocar el nomenament d'un docent de qui només han sentit rumors

Els progenitors afirmen que no portaran els nens al col·legi perquè els han dit que el mestre va tenir problemes amb alumnes en un altre centre

escola

escola

2
Es llegeix en minuts
LAURA BIELA / LLEIDA

L'Escola La Vall Fosca, situada al municipi de La Torre de Capdella (Pallars Jussà), compta des d'aquest dijous amb un nou docent. Encara que els pares dels alumnes del centre ja el rebutgen abans de conèixer-lo. El boca-orella ha fet que aquests no el vulguin per als seus fills. I ho tenen clar: si el dia 12 de setembre encara segueix a l'escola, no portaran els nens al centre. Una decisió a la qual se sumen el 100% de les famílies.

Els membres de l'AMPA de l’Escola La Vall Fosca porten des del passat 27 de juliol intentant frenar aquesta incorporació. Però, de moment, les seves protestes no els han servit de res. El professor s'ha incorporat al seu nou lloc de treball i la Conselleria d’Ensenyament encara no ha donat resposta a la petició de l'ampa. Només els ha emplaçat a una reunió per dilluns que ve.

Ningú té un motiu clar per acusar aquesta persona. Si bé és cert que els Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida han rebut queixes puntuals per part d'alguns pares, “ningú concreta el problema, ja que la majoria no el coneixen”, explica Miquel Àngel Cullerés, director d'Ensenyament a Lleida, que ha confirmat que no s'ha obert cap expedient al docent des dels centres on ha exercit. “No podem guiar-nos pel que la gent parla”, argumenta.

UN CARÀCTER COMPLICAT

A Sort es va viure una situació semblant amb el mateix professor fa dos anys. Al docent se li va assignar una plaça per substituir  la professora titular de P4, de baixa per maternitat, a l'inici del curs 2014-2015. Encara que els pares de 23 dels 27 alumnes del centre es van negar a portar els seus fills a l'escola si aquesta persona seguia com a docent. Finalment, després de quatre dies sense alumnes, la direcció del centre va decidir assignar un nou educador al grup i reubicar el professor repudiat com a reforç de Primària.

Ensenyament  assegura que mai s'ha obert un expedient a aquest docent i que cap pare ha concretat quina és la queixa

Notícies relacionades

“Apostem per aquesta mesura de pressió perquè un dels pares el coneixia personalment i ens va explicar a la resta que havia tingut problemes amb alumnes en altres escoles”, explica Adelaida, membre de l'ampa de l'Escola Àngel Serafí i Casanovas de Sort. Encara que com la resta, no tenien una acusació concreta.

En aquest moment, els pares van qualificar el professor com una "persona amb un caràcter complicat i de difícil relació". Així mateix, van denunciar que anteriorment havia tingut problemes de convivència i tacte, motius pels quals van rebutjar que s'ocupés dels seus fills.