RECURSOS INSUFICIENTS A TRÀNSIT

Salvats per Tarragona

Diversos conductors de Barcelona han optat per desplaçar-se a altres prefectures per poder obtenir el carnet internacional aquestes vacances

dcaminal35060508 madrid   11 08 16  jefatura provincial de tr fico  foto  jos160811143537

dcaminal35060508 madrid 11 08 16 jefatura provincial de tr fico foto jos160811143537

1
Es llegeix en minuts
MANUEL VILASERÓ / MADRID

No es pot dir que la Marta no fos previsora. Com que pensava anar-se’n de vacances el 2 de setembre a Nova York amb la seva família i sabia que per llogar un cotxe als EUA les empreses acostumen a exigir el carnet de conduir internacional, va iniciar els tràmits amb molta antelació. El 26 de juliol es va posar mans a la feina. Va imprimir i va omplir el formulari que es pot descarregar per internet, va reunir la documentació necessària i es va disposar a obtenir una data per a la cita prèvia que sabia que era imprescindible.

La sorpresa va arribar al comprovar que el sistema no era capaç de donar-li cap cita. Ni en els dies següents, ni en cap altre. «Sortia un missatge que els sabia molt de greu, però que havia d’intentar-ho més endavant. Vaig trucar al telèfon d’informació i la resposta no hauria pogut ser més descoratjadora», recorda. «No es pot donar cita perquè el sistema està col·lapsat. Intentiu-ho demà a veure què passa, però no vingui perquè sense cita prèvia no s’atén a ningú», li van dir.

L’endemà, el mateix. «La perspectiva d’anar provant cada dia mentre s’acostava la data d’anar-me’n m’espantava. Per sort, en la segona trucada que vaig fer, un altre funcionari, molt amable, em va explicar què passava i com podia buscar escapatòria», recorda alleujada.

El truc

Notícies relacionades

El trucEl funcionari li va dir que només es donaven cites els 15 dies següents al que se sol·licita i que quan aquests estan complets, ja no es donen altres alternatives. Va mirar en la prefectura de Sabadell, però passava el mateix. Després li va trobar una cita lliure per a Tarragona el 9 d’agost. És la solució d’emergència més recomanable per als qui no puguin esperar. Desplaçar-se a la capital de província més pròxima on donin cita, perquè la gestió es pot fer en qualsevol prefectura.

«La veritat és que un cop allà, va ser vist i no vist. En deu minuts ja tenia el carnet internacional», diu. Altres amics seus, que viatjaven a Califòrnia, han viscut la mateixa odissea, que gràcies al seu consell també ha tingut un final feliç. Un company de treball, el Joan, ha aconseguit l’anhelat document gairebé en el temps de descompte. El dia abans de marxar va aconseguir el carnet a Sabadell.