TENSIÓ EN UN SECTOR REGULAT

'Interviú' alerta sobre un sindicat radical del taxi

La revista mostra com opera Élite Taxi BCN contra els conductors d'Uber

Membres d’Élite, en una agressió a un taxi que no va seguir la vaga convocada l’11 de juny del 2014.

Membres d’Élite, en una agressió a un taxi que no va seguir la vaga convocada l’11 de juny del 2014. / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts

Samarretes i gorres negres amb lletres daurades que serveixen per finançar-se i «aparença paramilitar que els ajuden a espantar els xòfers enemics i guanyar visibilitat en les mobilitzacions». Així defineix la revista Interviú l'uniforme d'Élite Taxi BCN, un sindicat de taxistes que s'ha convertit en el terror dels conductors il·legals a Barcelona i del qual descriu àmpliament les pràctiques dels seus piquets en un reportatge publicat aquesta setmana.

El grup d'activistes, que funciona des de fa un any a Barcelona i Madrid i que ha topat amb el rebuig d'alguns dels seus col·legues, actua de forma molt activa contra els xòfers que no tenen llicència de l'Institut Metropolità del Taxi o del seu homòleg madrileny i que realitzen serveis similars als vehicles oficials, ja siguin sota el paraigua d'Uber o pel seu compte, com és el cas d'alguns particulars que intenten captar clients de congressos i creuers, i que amb les seves pràctiques provoquen un perjudici als taxistes convencionals, denuncien.

La revista alerta que alguns membres d'aquest grup de taxistes radicals arriben a compartir matrícules de suposats infractors de la normativa i fins i tot les fotos dels conductors en pancartes a l'aeroport del Prat. O a perseguir i clavar cops i puntades de peu a vehicles que creuen que realitzen serveis il·legals.

Notícies relacionades

El sindicat sosté que existeixen uns 2.500 cotxes pirates, segons revela Interviú, que ha documentat converses de membres d'Élite Taxi amenaçant aquests infractors. Fins i tot han arribat a immobilitzar cotxes de conductors que treballaven amb Uber citant-los a les portes de comissaries per presentar la denúncia, «fins que la policia va advertir els taxistes d'Élite que el truc és inducció al delicte», escriu el periodista.

Les ires del grup també s'estenen a l'app Cabify, amb un negoci que es considera legal, però que dóna feina a xòfers professionals per fer recorreguts particulars discreccionals. Interviú alerta que el grup s'ha estès ja a altres ciutats com València, Sevilla, Bilbao, Saragossa, París, Lisboa i Brussel·les.