El conseller de Sanitat de Madrid demana perdó a Teresa Romero

Rodríguez envia una carta al marit en què lamenta les seves "desafortunades manifestacions"

1
Es llegeix en minuts

El conseller de Sanitat de la Comunitat de Madrid, Javier Rodríguez, ha demanat "perdó" a l'auxiliar d'infermeria contagiada d'Ebola, Teresa Romero, i al seu marit, Javier Limón, per les seves  "desafortunades manifestacions", i ha dit comprendre la dura carta que li va enviar aquest últim aquest dilluns.

Rodríguez ha intentat parlar amb Javier Limón i, davant la impossibilitat de fer-ho, li ha enviat una missiva.

Allà, el conseller demana perdó i assegura que no va ser la seva intenció ofendre la pacient. "Sé que són moments durs per a vostè i la seva família, i per això comprenc que les meves paraules hagin pogut causar encara més malestar. Res més lluny de la meva intenció que contribuir a aquest dolor que estan travessant", diu la carta.

Rodríguez va manifestar a l'assemblea que Romero va ocultar al seu metge d'Atenció Primària que havia estat en contacte amb un pacient amb Ebola i va dir que si havia anat a la perruqueria és que "no es trobava tan malament". També va assenyalar l'endemà que per posar-se un vestit de protecció "no cal un màster".

Rodríguez trasllada el seu desig que Romero es recuperi ben aviat i que aquesta és ara la seva "prioritat" en aquests moments. També afegeix que Romero és una "professional acreditada" amb una experiència de més de 15 anys, a part de ser "una dona compromesa com ningú". "Ella, com molts altres excel·lents professionals, es va presentar voluntària per tractar els missioners afectats pel virus Ebola i, per això, mereix tots els meus respectes", prossegueix la carta del conseller.

Notícies relacionades

Respecte a la carta que va enviar ahir Limón reclamant la seva dimissió, Rodríguez afegeix que comprèn que actués així perquè, com a metge, entén el patiment i el dolor que hi ha quan la salut se'n ressent. "Per això, comprenc la carta que em va enviar ahir i per això li envio en aquesta totes les meves disculpes", afegeix.

"L'excepcionalitat del moment que estem vivint, amb una situació desconeguda al nostre país, provoca moltes confusions. Potser com a fruit d'això jo he comès un error en les meves declaracions. Li trasllado la meva disposició per al que vostè necessiti, la seva família i, sobretot, Teresa", acaba la missiva.

Temes:

Ebola