90 dies de por i patiment
Libèria declara l'estat d'emergència i Sierra Leone bloqueja les carreteres
Forces de seguretat patrullaran a peu per assegurar-se que cap civil travessi els controls camps a través

Familiars ploren la mort d’una persona, el dimecres 6 d’agost del 2014, a causa de l’Ebola als afores de Monròvia (Libèria). /
La policia i l'exèrcit de Sierra Leone ha bloquejat les àrees rurals en què hi ha casos d'Ebola, després que Libèria hagi declarat l'estat d'emergència com a mesura de control de l'epidèmia, que ja ha causat la mort de 932 persones.
A l'est de Sierra Leone, la zona més afectada del país, el cap de la policia ha declarat que forces de seguretat han estat desplegades a la nit per establir un bloqueig total als districtes de Kenema i Kailahun, i han establert 16 punts de control a les carreteres principals.
"Cap vehicle o persona pot entrar o sortir dels districtes", ha dit Alfred Karrow-Kamara a Reuters, que ha explicat que les mesures duraran un període inicial de 50 dies.
Ha afegit que els comerciants que s'hagin registrat prèviament a les agències de seguretat podran portar subministraments alimentaris i medicines. Forces de seguretat patrullaran a peu per assegurar-se que cap civil travessi els controls camps a través.
La presidenta de Libèria, Ellen Johnson-Sirleaf, va anunciar mesures d'emergència ahir dimecres, que permetran al govern restringir els drets civils amb mesures de quarantena a les comunitats més afectades per l'epidèmia.
Estat d'emergència
A Libèria, on l'epidèmia s'està estenent més ràpidament, les autoritats van tancar dimecres un hospital després que el director del Camerun morís pel virus i sis treballadors donessin positius en els tests.
La presidenta Johnson-Sirleaf va dir que 32 membres del personal mèdic han mort per la malaltia i que una gran quantitat de malalts seguien sense ser tractats després que els metges abandonessin el seu lloc de treball. Les escoles continuen tancades des de la setmana passada i el personal no essencial del govern no ha d'anar al seu lloc de treball.
Johnson-Sirleaf va dir que l'estat d'emergència és necessari per "la supervivència del nostre país i les vides del nostre poble".
Les forces de seguretat a Libèria han estat desplegades per mantenir la quarantena. L'operació militar Operació Escut Blanc, en anglès Operation White Shield, estarà totalment operacional a partir de divendres.
A la capital del país, els residents han respost amb alarma davant la notícia. "Aquest és el principi de moltes privacions. 90 dies de por i patiment", diu Nancy Poure, en un barri de Johnsonville. "Necessitem l'ajuda dels Estats Units. Necessitem ajuda".
Impacte internacional
Notícies relacionadesDesprés que s'administrés el medicament experimental als afectats dels Estats Units, tres dels especialistes en Ebola han instat l'Organització Mundial de la Salut que ofereixin el medicament a la població de l'oest de l'Àfrica. Les autoritats de Libèria han declarat que estan disposades a autoritzar experiments clínics de prova. L'Organització Mundial de la Salut ha contestat que parlaria amb experts en ètica mèdica per explorar l'ús d'emergència dels tractaments experimentals.
La majoria dels casos s'han registrat en àrees rurals a la frontera entre Guinea, Sierra Leone i Libèria. La preocupació internacional va augmentar quan un ciutadà dels Estats Units va morir a Nigèria a causa del virus procedent d'aquesta regió. La infermera que el va tractar també va morir a Lagos, i un mínim de cinc persones han estat posades en quarantena amb símptomes de la malaltia.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»