Els centres oberts donaran fruita i hortalisses a nens en situació de risc

Els aliments procediran del Banc d'Aliments i se serviran en els 230 centres que hi ha a Catalunya

1
Es llegeix en minuts

 LaDirecció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència(DGAIA) acreditarà els més de 230centres obertsdemenors que hi ha aCatalunyaperquè puguin repartirfruites ihortalisses procedents delBanc d'Aliments als nens i adolescents en situació de risc social.

Segons ha informat elDepartament de Benestar Social i Família, que facilitarà la tramitació de l'acreditació de cada un dels centres, amb aquesta actuació es pretén afavorir l'accés a aquests recursos als nens i adolescents en situació de risc atesos en aquests centres.

Els centres oberts, que actualment ofereixen més de 7.530 places en els més de 230 que hi ha repartits per Catalunya, són serveis preventius d'atenció sociali educativa no residencial per a nens i adolescents de 3 a 18 anys en situació de risc.

Alimentació, higiene i salut

Notícies relacionades

Entre altres programes, promouen l'educació d'hàbits d'alimentació, higiene i salut i l'afavoriment de l'educació en el temps lliure i l'educació esportiva. Són un servei social que atén nens i adolescents fora de l'horari escolar per donar-los suport, ajudar el seu desenvolupament integral i compensar les deficiències que puguin patir en el seu entorn.

Els centres oberts poden oferir berenar com una activitat més del servei, amb la qual cosa poden ajudar a l'adquisició d'hàbits alimentaris i compensar possibles deficiències. També reforcen els aprenentatges escolars i l'adquisició dels hàbits d'estudi en cas que sigui necessari.