VA MATAR 12 ESTUDIANTS

L'assassí de Rio de Janeiro va ser víctima d'humiliacions a l'escola

El noi va deixar una carta escrita a mà demanant "perdó a Déu" i en què va escriure missatges religiosos confusos

2
Es llegeix en minuts
AFP / Rio de Janeiro

Wellington Menezes, l'assassí de l'escola Tasso da Silveira deRio de Janeiro, era un noi esquiu i solitari que es passava el temps a internet i quehavia estat víctima d'humiliacions a l'escola, segons diversos testimonis. El Brasil intenta entendre com aquest jove aparentment no conflictiu s'ha pogut convertir en un "monstre".

El diariO Dia ha publicat que en una d'aquelles "humiliacions constants" va ser llançat en una galleda d'escombraries al pati de l'escola. Els estudiants li van posar el sobrenom deswing perquè coixejava, ha declarat un excompany de classe, Bruno Linhares.

Els experts expliquen que l'acció de Menezes podria seruna reacció als abusos rebuts a l'escola. Segons la psicòloga Maria Luisa Bustamante, de la Universitat de Rio de Janeiro, "sovint una víctima d'assetjament escolar tendeix a aïllar-se, però també pot arribar a ser violenta."

Acció premeditada

Alumne des del 1999 fins al 2002 de l'escola Tasso da Silveira, on va matar 12 estudiants i en va ferir 11,el noi va deixar una carta demanant "perdó a Déu" en què va escriure missatges religiosos confusos. La missiva demostra quela seva acció va ser premeditada i que tenia la intenció desuïcidar-se, segons la policia.

"Els que s'encarreguin del meu enterrament m'hauran (¿) d'embolicar completament nu en un llençol blanc", deia Menezes en la carta escrita a mà. També va expressar el seu desig de ser "enterrat amb la seva mare adoptiva," Décia Menezes de Oliveira, que era testimoni de Jehovà i va morir l'any passat d'un infart. Segons la família, després de la mort de la mare el jove es va tornar encara més esquiu.

Adoptat quan encara era un nadó, Wellington Menezes tenia cinc germans i germanes que han declarat que no havia tingut mai amics. Va marxar de la casa familiar després de morir la mare, el seu pare que ja havia mort i va començar a vestir-se de negre.

Visitava webs d'armes

La seva germana gran, Roselaine, ha dit que l'havia vist per última vegada fa set mesos i que tenia unaspecte descurat. "Ens va semblar estrany. Tenia una barba llarga (...). Deia coses estranyes. Passava el temps a internet, no tenia amics, era molt tímid", ha declarat Roselaine en una entrevista a TV Band News. Segons la germana de Menezes, el jovevisitava webs d'armes a través d'internet.

Notícies relacionades

Menezes treballava com a missatger, però va ser despatxat l'agost de l'any passat. "Sempre estava sol, però mai era agressiu", ha declarat un dels seus caps, que ha afegit que "tothom estava horroritzat" per la seva acció.

Segons els veïns, el noi "caminava amb el cap cot, sense parlar amb ningú." La policia ha registrat la casa on vivia i ha pogut comprovar que havia destruït els pocs mobles que tenia i queel seu ordinador havia estat esborrat parcialment per no deixar rastre, segons fonts policials.