LES NOVES TECNOLOGIES DURANT EL CAOS

El 'control' de les xarxes socials

Twitter i Facebook es converteixen en la veu dels usuaris en el conflicte dels controladors aeris

A Sevilla 8 Diversos joves, a l’aeroport sevillà, ahir.

A Sevilla 8 Diversos joves, a l’aeroport sevillà, ahir. / EFE / EDUARDO ABAD

2
Es llegeix en minuts
NÚRIA LLOP
BARCELONA

La vaga dels controladors aeris espanyols s'ha viscut intensament a les xarxes socials: un de cada 200 missatges enviats entre divendres i ahir a Twitter parlava del conflicte dels aeroports espanyols. Els viatgers van convertir les xarxes socials en una plataforma de comunicació àgil i fiable que van utilitzar per conèixer les últimes notícies i per expressar la seva postura sobre el tema.

Des de divendres a la tarda, la paraula «controladors» va ser una de les més utilitzades a Twitter a nivell mundial, i es va convertir en un trending topic (terme més buscat a Twitter), que va arribar a superar l'entrada «wikileaks» dissabte entre les onze del matí i la una del migdia. Segons Trendistic, una web especialitzada en els temes més buscats de la plataforma, un 0,58% de tots els tweets mundials tractaven del conflicte en l'espai aeri espanyol.

La web TweetStats.com, líder en l'elaboració d'estadístiques sobre l'ús d'aquesta plataforma, també reflectia aquesta tendència i ubicava «controladors», «Barajas» i «AENA» entre els 10 temes més comentats en la versió espanyola de Twitter. Les actualitzacions sobre la vaga de controladors van assolir els 5.000 microposts (missatges) al minut ahir al migdia.

Aquestes nombroses entrades d'usuaris de Twitter també van contribuir a crear continguts de seguiment; un dels que més èxit va tenir divendres a la tarda va ser «secuestradoenbarajas».

Però no solament usuaris anònims van utilitzar Twitter per informar de l'aturada aeroportuària i per donar la seva opinió. Andreu Buenafuente i altres components d'El Terrat (Berto, Jordi Évole i José Corbacho) van quedar atrapats a l'aeroport de Bilbao quan es disposaven a embarcar en un vol cap a Barcelona. L'humorista va retransmetre els fets i va mostrar el seu enuig a través del seu compte.

Iberia i AENA, per la seva part, van decidir usar els seus comptes de Twitter com a canal d'informació. Altres aerolínies, com Vueling o Spanair, van fer servir la plataforma per informar els usuaris de la situació dels seus vols i de la possibilitat de canviar els passatges.

També els controladors van utilitzar Twitter. Divendres a la nit des de l'hotel Auditorium de Madrid, on es van reunir alguns dels tècnics, comentaven a la xarxa la postura dels implicats en la vaga.

Notícies relacionades

Indignació

La xarxa social Facebook va ser la plataforma preferida pels usuaris per mostrar la seva indignació pel tancament de l'espai aeri. Grups com ara Els controladors aeris són uns impresentables o Jo també firmo per l'acomiadament dels controladors aeris van superar els 8.000 i els 6.000 seguidors, respectivament, ahir a la tarda.