L'EMBARCACIÓ DE LAURA DEKKER

El 'Guppy', un vaixell per fer la volta al món

La noia de 14 anys navega amb un Jeanneau Gin Fizz 38

Laura Dekker, a principis d’agost al port de Den Ossen, al sud-oest d’Holanda.

Laura Dekker, a principis d’agost al port de Den Ossen, al sud-oest d’Holanda. / BAS CZERWINSKI (AP)

1
Es llegeix en minuts
EDUARDO LÓPEZ ALONSO

Laura Dekker, 14 anys. Disposada a aconseguir el somni de qualsevol amant de la vela, la volta al món, afronta la seva aventura a bord d'un veler de poc més d'11 metres d'eslora i de més de 20 anys. Per aconseguir l'èxit d'aquesta circumval·lació el seu pare ha confiat en una embarcació que aposta més per la solidesa que per la velocitat. Es tracta delGuppy,un Jeanneau Gin Fizz 38, amb una mànega de 3,8 metres i un calat d'1,76 metres, un pes pesant del mar més preocupat de la tornada a casa que d'intentar un planatgr impossible. 

Notícies relacionades

Els que han pogut provar una unitat d'aquest model destaquen la seguretat que ofereix al navegant. Un vaixell dur, massís, amb un casc de fibra de vidre de 18 mil·límetres de gruix, adequat per als que tenen vocació oceànica. Es tracta d'una embarcació gran per ser manejada per una sola persona, màxim si es té en compte que en les seves versions comercials hi ha opcions amb capacitat per a 10 persones i fins i tot una llitera prevista per a un navegant, ja que era improbable que l'armador o propietari s'arrisqués a navegar en solitari. En el mercat de segona mà encara es troben unitats d'aquest model, amb preus que oscil·len entre els 25.000 i els 60.000 euros, segons l'estat de conservació.

L'embarcació de Laura Dekker és unketch, o embarcació de dos pals, amb una gran banyera molt protegida, alt francobord, ferramenta sobredimensionats per afrontar una tasca dura a coberta i bateria de winches capaços de gestionar el control de les diverses veles que es poden hissar. Per descomptat, disposa d'un gènova enrotllable, cosa imprescindible per navegar en solitari,  i maniobra reenviada a la banyera. Disposa d'un tendal bimini per protegir la banyera dels rociones, encara que no és possible manejar l'embarcació a vela des de l'interior. El motor també ha de ser l'aliat en una travessia d'aquest tipus. En les unitats habituals es tracta d'un Perkins de 45 CV, suficient per mantenir operatius tots els aparells electrònics de l'embarcació. Una casa flotant amb 450 litres d'aigua potable i 150 de combustible. Els experts asseguren que es pot arribar a la fi del món. O tornar a casa després de visitar l'horitzó més llunyà.