TÉ EL CONSENTIMENT D'UN TRIBUNAL DE MIDDELBURG

La nena navegant Laura Dekker comença la seva volta al món en solitari

La noia, de 14 anys, posa rumb a les illes Canàries des de Gibraltar

Laura Dekker, a principis d’agost al port de Den Ossen, al sud-oest d’Holanda.

Laura Dekker, a principis d’agost al port de Den Ossen, al sud-oest d’Holanda. / BAS CZERWINSKI (AP)

1
Es llegeix en minuts
EFE / Brussel·les

La nena holandesa de 14 anys Laura Dekker ha començat avui la seva volta al món en solitari després de sortir de Gibraltar cap a les illes Canàries, segons ha confirmat el seu representant a la premsa holandesa.

Un cop arribi a l'arxipèlag, esperarà que s'acabi la temporada d'huracans abans d'endinsar-se en l'oceà Atlàntic, ha explicat l'agència de notícies holandesa ANP.

Dekker té previst visitar el Panamà, les illes Galápagos, la Polinèsia francesa i Austràlia, abans de tornar a Holanda.

Un any de preparació

El seu objectiu és convertir-se en la persona més jove del món que fa un viatge d'aquestes característiques en solitari. Fins ara el rècord el tenia l'australiana Jessica Watson, que va completar la mateixa gesta dos dies abans de fer 17 anys, cosa que deixa de marge a Laura Dekker per acabar el seu viatge fins al 20 de setembre del 2012, el dia del seu dissetè aniversari.

Notícies relacionades

Els plans de la menor holandesa han patit un important retard perquè un tribunal holandès va impedir la seva sortida fa un any per considerar-la un perill per a Dekker i va retirar parcialment la custòdia de la nena al seu pare, que havia autoritzat el viatge.

El tribunal de Middelburg va revisar el cas i el 27 de juliol va aixecar la custòdia que exercien els serveis de protecció al menor holandesos al considerar que Dekker ja estava preparada per començar el viatge, després d'un any de preparació i entrenament.