CAMPANYA A INTERNET

BP compra el terme 'marea negra' perquè els buscadors dirigeixin els internautes a la seva web

La petrolera assegura que pretén "facilitar" la recerca als que es vulguin informar del vessament

Obama ha criticat la inversió milionària que la companyia està fent en publicitat

1
Es llegeix en minuts

En un intent desesperat per rentar la seva imatge després del vessament de petroli al golf de Mèxic, la petrolera BP ha comprat les paraules clau més utilitzades pels internautes per informar-se del desastre perquè així buscadors com Google, Yahoo! o Bing redirigeixin els internautes a la pàgina web de la companyia.

A l'escriure "marea negra", "marea negra al golf de Mèxic" i expressions similars relacionades, com"oil spill",als buscadors, els motors de recerca situen dalt de tot de la pàgina de resultats un lloc esponsoritzat que deriva cap a la web de BP acompanyada del missatge "per saber-ne més sobre l'actuació de BP". Al prémer aquestlink,l'internauta es topa amb la web de la petrolera, en què la companyia explica les mesures que està prenent per fer front al pitjor vessament de la història dels Estats Units. 

Per "saber-ne més"

Notícies relacionades

Un portaveu de BP ha confirmat la compra, encara que no ha revelat el que li ha costat. "Hem comprat termes de recerca a buscadors com Google per facilitar la informació a la gent que vulgui saber més sobre els nostres esforços al golf", ha explicat. 

Des que va esclatar la crisi, BP ha comprat diverses pàgines de publicitat en els grans diaris nord-americans per informar dels seus esforços per controlar el vessament. De fet, el president dels EUA, Barack Obama, ja ha criticat que la petrolera ja hagi gastat 50 milions de dòlars en anuncis en televisió per rentar la seva imatge.