MILLORA D'UNA INFRAESTRUCTURA BÀSICA
Girona estrenarà a la primavera el primer tram ampliat de l'AP-7
El trajecte entre la capital i l'aeroport entrarà en servei per Setmana Santa
Acesa confirma que el tercer carril arribarà fins a la Jonquera a finals del 2011
L’ampliació de l’AP-7 a les comarques de Girona està molt a punt de donar el seu primer fruit. José Luis Giménez, director general d’Acesa, va anunciar ahir que per Setmana Santa s’obrirà el tercer carril al tram que va de l’aeroport de Vilobí d’Onyar (Selva) a Fornells de la Selva (Gironès). Unes setmanes més tard, abans de l’estiu, entrarà en servei el següent trajecte ampliat, que va de Maçanet de la Selva a l’aeroport, i això sumarà uns 20 quilòmetres d’autopista millorats.
Giménez va insistir ahir que les obres i les tramitacions van a bon ritme, i això fa pensar que es complirà el calendari previst per la concessionària, que espera que l’ampliació que va des de Maçanet de la Selva fins a la Jonquera estigui acabada a finals del 2011 o el primer trimestre del 2012.
CIRCUMVAL·LACIÓ // Aquestes previsions inclouen l’ampliació a quatre carrils de l’anomenada circumval·lació de Girona. Un tram que va de Fornells de la Selva a Vilademuls (Pla de l’Estany) i que, de fet, s’ha projectat com una integració de l’AP-7 i de l’autovia A-2 al seu pas per l’àrea metropolitana de la capital gironina. Aquest tram, de 19,3 quilòmetres, serà gratuït per als usuaris que l’utilitzin com a circumval·lació en trajectes locals i s’espera que es comenci a construir el primer trimestre del 2010.
Notícies relacionadesUn dels grans esculls que sembla superat és la construcció de tres nous enllaços amb l’AP-7 a l’àrea metropolitana de Girona. Giménez va precisar que el de Fornells de la Selva ja té el traçat provisional aprovat, mentre que els projectes constructius dels de Sant Gregori i Vilademuls ja estan en fase de redacció. El director general d’Acesa va recordar, a més a més, que els trams entre Vilademuls, Figueres i la Jonquera, d’uns 40 quilòmetres, ja han estat adjudicats, i les obres començaran el mes que ve.
Pel que fa als treballs que s’estan portant a terme a Tarragona, Giménez va assenyalar que s’han adjudicat les obres de 8 enllaços corresponents al projecte de sistema de peatges tancats des de Martorell fins a Vilaseca-Salou. Aquests accessos permetran l’eliminació dels peatges del Vendrell, Tarragona i el Mediterrani.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google