ELS VEHICLES

Senyes d'identitat urbana

33 Espai preparat per estacionar la Girocleta de Girona, divendres.

33 Espai preparat per estacionar la Girocleta de Girona, divendres. / cèlia p. / click art foto

1
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

Van camí de convertir-se en una nova senya d’identitat de les ciutats. Les bicicletes blanques i vermelles de Barcelona, les verdes de Granollers o de Girona... A Vic, per exemple, els vehicles seran més rígids que els convencionals, aptes per a trams més curts i amb un cost de manteniment menor. Funcionen sense cadena –la de Barcelona no para de donar problemes per culpa de la quantitat d’usos que suporta diàriament– i les peces no poden usar-se en altres bicicletes.

Notícies relacionades

A Tarragona, on el projecte és a més llarg termini, el consistori s’ha arribat a plantejar la possibilitat d’adquirir bicicletes amb un motor elèctric, que ajudin a superar els desnivells que s’han de salvar a la ciutat, sobretot al barri de la Part Alta.

El model podria ser útil a Mataró (Maresme), una altra ciutat d’orografia difícil per als ciclistes i que també estudia la implantació d’un servei de bici pública. A Lleida, que aquest estiu ha tornat a ampliar la seva xarxa de carrils bici, la creació del Bicing no és, en aquests moments, una prioritat.