religió

"La idea que van tenir els ateus ens ha inspirat, però això no és una guerra"

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

Que els autobusos amb propaganda atea i religiosa circulin al mateix temps pels carrers de Barcelona no significa que hi hagi

"una guerra" publicitària entre creients i no creients. És el que va defensar ahir el president d'E-Cristians, Josep Miró, que va arribar a dir que una cosa no té res a veure amb l'altra, tot i que va acceptar, això sí, que la idea dels lliurepensadors "és bona" i els ha "inspirat". "I quan una idea és bona --va afegir-- s'ha de posar en pràctica com més aviat millor".

Notícies relacionades

L'organització religiosa ha recaptat 14.900 euros en donacions, dels quals s'ha gastat gairebé 2.400 en la campanya de Barcelona. El que sobra, sumat al que reculli els pròxims dies (Miró calcula que poden ser, en total, 25.00 euros), s'invertirà per pagar anuncis en autobusos de Madrid i València (i no descarten altres ciutats, com Saragossa i Bilbao). "Potser per la crisi, es tracta de moltes donacions molt petites, de 10 i 30 euros".

"La frase de Gandhi expressa un aspecte fonamental de la relació de l'home amb Déu", va explicar aquest creient. "Hem elegit un personatge universal per demostrar que aquest és un fenomen de la major part de la humanitat". "Déu --va continuar-- és l'únic sòlid que tenim. Quan sents que ets un perdedor, l'únic sòlid que et queda és Déu". Miró va acabar dient que si de veritat haguessin volgut contestar a la campanya atea haurien posat simplement això: "Déu existeix".