DOCUMENTAL DE NATIONAL GEOGRAPHIC

El reportatge sobre la gestació animal va mostrar reproduccions de silicona en algunes imatges

Un comunicat de National Geographic aclareix que es tracta d'"impressionants imatges generades per ordinador"

2
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / LONDRES

Algunes de les imatges de fetus d'animals de què es van fer ressò nombrosos mitjans com un avanç del documental que està preparant National Geographic són en realitat reproduccions realitzades en silicona.

És el cas del fetus de 20 mesos de gestació d'una cria d'elefant, que en alguns passatges del reportatge és un model de silicona. A la pel·lícula també hi apareix l'evolució de l'embaràs d'un dofí i un gos.

Ecògrafs i gràfics digitals

Els models van ser creats usant ecògrafs i gràfics digitals que van anar a càrrec de la companyia d'efectes especials Artem. Dimecres passat el rotatiuLondon Evening Standardesmentava el reportatge i relatava que havia estat creat mitjançant un "arsenal de tecnologia". Així mateix, afegia que s'havia inserit una càmera minúscula a l'interior de l'elefanta a través del recte.

Però, contradient les notícies divulgades en molts mitjans de tot el món, la web Holy Moly va revelar que algunes de les imatges que els lectors havien vist es corresponien amb un model de silicona creat per Artem i que era el resultat de mesos d'investigació usant tecnologia d'ultrasons.

Argila, cera i silicona

El model va ser esculpit en argila i cera i modelat en silicona, i la seva producció va durar diversos mesos. No obstant, National Greographic no va detallar en cap moment que el fetus era una reproducció. Només el diariDaily Expressva fer referència en la seva informació a un "model especialment creat".

Fonts de National Geographic a Espanya han confirmat que "hi ha algunes imatges que es fan amb reproduccions de silicona" ja que, segons afirmen, no es podrien oferir d'una altra manera.

Estrena a Espanya el dia 17 vinent

Channel Four, que havia anunciat l'emissió del documental a la Gran Bretanya el 10 de desembre vinent, no esmentava en la seva nota de premsa la utilització de càmeres diminutes al ventre dels animals ni a qualsevol altre lloc, però tampoc parlava de cap model d'elefant de tres dimensions.

Per la seva part, National Geographic, que té previst estrenar el reportatge a Espanya el 17 de desembre, tampoc ofereix detalls sobre la figura.

Comunicat d'aclariment de National Geographic

Notícies relacionades

National Geographic Channel España s'ha defensat en un comunicat donat a conèixer avui, dijous, en què afirma que "les imatges del documentalEn el vientre materno. Mamíferosno són fotografies directes de l'interior d'un ventre matern, sinó impressionants imatges generades per ordinador, mai abans mostrades per televisió, a partir de models de fetus animals en diferents estats de gestació dissenyats minuciosament."

El mèrit del documental radica, segons la nota, en el fet que les imatges estan basades "en les conclusions científiques abocades a partir dels resultats de sonogrames i imatges en 4D --a través d'ultrasons-- realitzades en animals en procés de gestació", amb "les més estrictes atencions i supervisió d'experts veterinaris" i que "en cap cas s'han introduït càmeres a l'úter de cap animal".