El sabadellenc Fèlix Colomer estrena el documental sobre el 'cas Maristes'
El director de 'Shootball' i el seu protagonista realitzaran un col·loqui aquest dijous als cinemes Imperial

shootball frame 02
El documental ‘Shootball’, delsabadellenc Fèlix Colomer, que explica el ‘cas Maristes’, la trama de pederàstia més gran d’Espanya,s’estrena aquest divendres, 8 de juny, als cinemes Imperial de Sabadell i Maldà de Barcelona. Durant la preestrena, que es realitzarà al cinema de la localitat vallesana, el seu director i el protagonista de la pel·lícula, Manuel Barbero, pare d’un dels alumnes abusats que va destapar el cas, faran un col·loqui.
A ‘Shootball’, a més d’aparèixer a cara descoberta els nens abusats, avui ja adults, també ho fa el principal abusador, Joaquín Benítez, que durant una llarga entrevista a cara descoberta confessa els crims, els records, sentiments i motivacions durant els 30 anys que va abusar repetidament de fins a 20 alumnes de l’escola menors de 15 anys.
El documental posa l’accent en el fracàs de totes les mesures administratives, judicials i policials en el ‘cas Maristes’, mostrant com tots van preferir mirar cap a una altra banda fins que un dels pares, Manuel Barbero, va denunciar amb cartells al carrer el violador del seu fill. Llavors el cas va sortir a la premsa.
Barbero reconeix al director del documental, Fèlix Colomer, com impulsat per la ràbia i la venjança va preparar l’assassinat del violador del seu fill, crim que finalment no va cometre. Al film, Barbero i Benítez, casualment amb vides personals paral·leles, arriben a parlar personalment.
Després de l’estrena a la secció oficial de la Seminci de Valladolid i d’obtenir el segon premi del Públic al Festival de Drets Humans de Sant Sebastià, ‘Shootball’ arriba a les sales comercials.
Notícies relacionadesFèlix Colomer es va formar a l’ESCAC i va ser nominat en l’última edició dels premis Gaudí pel documental ‘Sasha’. Amb només 24 anys, aquest és el seu segon documental, que està aconseguint un gran reconeixement internacional.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar
- Article del conseller de Política Lingüística Un pacte per fer créixer el català, per Francesc Xavier Vila
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns