Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
La vuit vegades campiona de l’Eurocopa comença el torneig amb una actuació règia. En un altre partit, Suècia es va imposar a Dinamarca (1-0).
Era cruel. El debut de Polònia en una Eurocopa era una trampa de totes totes. La principiant es veia les cares contra Alemanya (2-0), la selecció que més vegades ha gravat el seu nom en el trofeu continental. Tot i que tot començava en contra seu, el conjunt polonès es va mantenir estoic davant la totpoderosa, minvada no obstant per la retirada de moltes de les seves futbolistes emblema. Però, davant un equip que està retrobant-se, Ewa Pajor i les seves companyes no van aconseguir donar la sorpresa.
Alemanya està reconstruint-se. La vuit vegades campiona de l’Eurocopa està vivint un any complicat. Ha dit adeu a futbolistes que han sigut el pilar d’aquesta generació campiona com Alexandra Popp. I és complicat saber qui ets sense aquells que t’han ajudat a créixer. Continua mantenint la verticalitat i els atacs potents, però li va faltar aquesta cohesió i les sinergies que et dona jugar durant anys amb les mateixes peces.
Notícies relacionadesMalgrat els dubtes, el conjunt germànic no va negociar el seu estil de joc. Va buscar incessantment la porteria polonesa. Va aprofitar la superioritat teòrica contra la debutant. En el primer temps no va aconseguir veure porteria, però la segona part va ser diferent. Es va anar animant i Brand va desfer els dubtes amb una magnífica obra d’art des de la frontal. L’alemanya va recollir la pilota més enllà de la cantonada del rectangle. Va conduir i va driblar fins que gairebé va trepitjar la línia. Abans, es va acomodar l’esfèrica a l’esquerra per rebentar-la a l’escaire contrari.
El segon va ser obra de Lea Schüller, tot i que de nou una centrada de Brand va ser el que va propiciar el gol que encarrilava la victòria per a Alemanya. Amb aquestes dues dianes, les germàniques donaven per bo l’inici del torneig. Així com Polònia que, malgrat la derrota, va demostrar que no ha vingut a l’Euro a provar sort. La blaugrana Pajor va ser incisiva i va crear molt perill, però se li va escórrer el gol que retallava distàncies en els últims minuts.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79.432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
