Infraestructures

Sabadell inicia el soterrament de la línia d'FGC a Can Feu

Les obres s'allargaran fins a la primavera del 2019 i el servei es veurà interromput durant tres mesos l'estiu que ve

Presentació de l’inici de les obres de soterrament de la línia d’FGC al barri de Can Feu de Sabadell.

Presentació de l’inici de les obres de soterrament de la línia d’FGC al barri de Can Feu de Sabadell. / ACN

2
Es llegeix en minuts
ACN / SABADELL

El Departament de Territori i Sostenibilitat inicia a Sabadell les obres de soterrament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), al seu pas pel barri de Can Feu. El projecte té un pressupost de 19 milions d'euros i els tècnics esperen que pugui estar enllestit la primavera de l'any 2019.

En total, es cobriran 375 metres lineals de via, tot i que per fer possible el soterrament s'actuarà en gairebé un quilòmetre de traçat per rebaixar els pendents existents actualment.

Aquesta feina es farà l'estiu de 2018 i es preveu que el servei quedi interromput entre Sabadell i Sant Quirze durant tres mesos. Per minimitzar l'afectació s'habilitarà un servei d'autobús llançadora entre les dues ciutats.

Durant l'hivern, però, el moviment sobre el terreny serà encara petit, ja que es faran només alguns treballs previs, com la inspecció d'edificis de l'entorn per garantir-ne la seguretat o el desviament de serveis.

Durant la primavera s'aixecaran ja algunes pantalles en el tram de vies afectat i es prepararà l'obra per al moment “més important”, que arribarà amb la finalització del curs escolar. La previsió és aprofitar el descens d'usuaris de l'estiu per fer treballs de rebaixament de cota de les vies, per situar-les al nivell de soterrament previst.

La línia d'FGC funcionarà a manera de metro intern

En aquest període, segons ha detallat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, caldrà aturar el servei entre Sabadell i Sant Quirze. La línia d'FGC continuarà funcionant a la ciutat, a manera de metro intern de Sabadell, i la connexió amb la via i la resta de la xarxa es completarà amb un servei d'autobús llançadora.

L'objectiu és que aquesta fase de les obres pugui estar enllestida un cop es reprengui el curs 2018-2019 i, per tant, “pels volts de la Diada”, el servei d'FGC recuperi la normalitat en la seva cota definitiva. A partir d'aquí només quedarà completar la cobertura de les vies amb la instal·lació d'una cobertura de formigó.

La primavera de 2019 és la data assenyalada per a la finalització de l'obra “si no hi ha imprevistos”, ha insistit Font, que assegura que la prioritat en l'execució del projecte és “reduir terminis” i “minimitzar les afectacions” als veïns de l'entorn de Can Feu.

En paral·lel, l'Ajuntament treballarà en el disseny de la urbanització superficial de la nova avinguda que es generarà amb el soterrament. L'objectiu és donar continuïtat a l'actual plaça que s'ha fet sobre l'estació, ja soterrada, de Can Feu-Gràcia i fer arribar el passeig fins al castell de Can Feu.

Notícies relacionades

L'alcalde, Matias Serracant, ha explicat que, tot i que hi ha alguns esbossos fets sobre com es vol que sigui l'acabat final, el projecte d'urbanització definitiu es dissenyarà conjuntament amb els veïns. El consistori preveu poder tenir un disseny definitiu també al llarg d'aquest any.

Més notícies de Sabadell