crisi econòmica

Rubí crea un servei d'atenció i assessorament per a problemes de vivenda derivats del coronavirus

L'eina es posa a disposició de persones arrendatàries, propietàries de vivendes amb hipoteques vigents o de vivendes llogades a terceres persones i a altra ciutadania en risc de pèrdua de la llar

image-2

image-2

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Rubí i la societat municipal Proursa han habilitat un nou servei d’informació, assessorament i intermediació per atendre persones que estan en risc de perdre la vivenda per situacions de salut o econòmiques derivades del context de crisi pel coronavirus. El servei es dirigeix a llogaters, propietaris amb hipoteques vigents, propietaris de vivendes llogades a terceres persones i a altra ciutadania que estigui en situació de perdre la seva llar.

Atès l’estat de confinament general, el servei es presta únicament per via telefònica (935.886.693, de 9.00 a 14.00 h, de dilluns a divendres) o per correu electrònic (proursa@ajrubi.cat).

Diferents solucions

Amb aquest recurs específic, l’ajuntament dona resposta a la inquietud de veïns i veïnes que es troben en situació de vulnerabilitat com a conseqüència del coronavirus, en un moment, a més, en què el Govern central ha introduït diverses novetats en matèria de vivenda a través de diferents decrets. 

És el cas, per exemple, de la possibilitat de sol·licitar una reducció del 50% de la renda de lloguer o una moratòria en el pagament del rebut complet per als llogaters de grans forquilles; de la possibilitat de sol·licitar un ajornament en el pagament quan el pis sigui d’un petit propietari, o de la moratòria hipotecària per a famílies que hagin vist reduïts els seus ingressos per l’actual crisi.

En paral·lel al nou servei d’atenció i assessorament personalitzat, l’ajuntament i Proursa han habilitat un nou apartat en la web  en què es recull tota la informació relacionada amb l’impacte del coronavirus en l’àmbit de la vivenda. A part de reunir les diferents casuístiques que es poden donar entre persones arrendatàries i propietàries, aquest espai també facilita els documents necessaris per optar als nous ajuts.

La regidora de Vivienda, Ànnia Garcia Moreno, ha manifestat que «la responsabilitat de l’ajuntament és treballar per evitar impagaments relacionats amb la vivenda. Està clar que la crisi de la Covid-19 ha augmentat la vulnerabilitat de moltes persones i això ens obliga a reforçar l’acompanyament. Hem d’assegurar-nos que coneixen els seus drets i facilitar-los l’accés als ajuts».

Moratòria per als lloguers de Proursa

Al mes de març, Proursa ja va establir una moratòria de dos mesos per al pagament dels rebuts de lloguer de pisos, locals i aparcaments que gestiona. Així, els rebuts dels mesos d’abril i maig no es giraran ni als llogaters del parc de vivendes de la societat municipal ─inclosos els pisos que gestiona per encàrrec de l’Ajuntament de Rubí─, ni a les persones arrendatàries de places d’aparcament i d’aquells locals comercials propietat de la societat municipal que desenvolupin una activitat que s’hagi vist afectada per les mesures de tancament decretades.

L’import d’aquests dos rebuts, que ascendeix a uns 83.000€ en total, es cobrarà de manera prorratejada en les 12 mensualitats següents a l’acabament de la moratòria, és a dir, en els mesos compresos entre el juny del 2020 i el juny del 2021.

Les persones arrendatàries a qui se’ls ofereix aquesta moratòria poden renunciar a la seva aplicació contactant amb el Servei d’Informació i Assessorament en Vivenda a través del correu electrònic proursa@ajrubi.cat o bé trucant, de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 h, al 935.886.693.

Notícies relacionades

El pla de pagament que recollirà les condicions de la moratòria es formalitzarà mitjançant una addenda annexa al contracte d’arrendament de la vivenda, plaça d’aparcament o local subscrit entre la persona arrendatària i Proursa. La societat municipal gestionarà, cas per cas, la formalització d’aquesta addenda de contracte.

Més notícies de Rubí