Des del Parlament Europeu
Salvador Illa rebutja l’acord de claredat: «No estem per la ruptura»

Ni una fórmula, ni dos ni cinc. Tot el que tingui a veure amb el referèndum, serà un mur infranquejable. Això és el que ha transmès el líder del PSC, Salvador Illa, aquest dimecres des de Brussel·les després que EL PERIÓDICO hagi publicat l’informe sobre l’acord de claredat del grup d’assessors que va armar el president Pere Aragonès. «Amb tot el respecte per la feina feta, no estarem d’acord amb res que signifiqui endinsar-se en la divisió i ruptura de la societat catalana», ha assegurat amb contundència a les portes del Parlament Europeu, on ha tornat a deixar clar que no té previst reunir-se amb l’expresident Carles Puigdemont.
El cap de l’oposició a Catalunya, que està coordinat amb Pedro Sánchez per estar al corrent de les negociacions de la investidura, reafirma així que no pensa implicar el seu partit en cap debat sobre les condicions de celebració d’un referèndum, com insisteix el Govern. «És hora de posar èmfasi en el que ens uneix», ha repetit per enèsima vegada. Ja va advertir, quan els independentistes van aprovar la resolució al Parlament vinculant la investidura al referèndum, que corren el risc d’anar a una repetició electoral si insisteixen en aquesta condició.
Sense embuts s’ha desmarcat de la gran aposta d’ERC per avançar en la resolució del conflicte i sense embuts s’ha distanciat també de la proposta de Sumar i dels Comuns sobre l’amnistia que aquest dimarts van presentar el grup de juristes sota la batuta de Jaume Asens. «Respecto les iniciatives d’altres grups, però no és la nostra», ha respost gairebé seguint el mateix esquema que amb la qüestió del referèndum. Això sí, ha remarcat que els socialistes seguiran una «evolució coherent» –amb referència a la desjudicialització del conflicte– dins del marc constitucional. A diferència de Sánchez, Illa no ha pronunciat encara la paraula amnistia.
Tot i que veladament, el líder del PSC sí que ha enviat un encàrrec a Yolanda Díaz, a qui els socialistes critiquen entre bambolines el seu afany d’escenificació en les negociacions per a la investidura. «Soc partidari que sigui Sánchez qui faci els contactes amb els grups per a un pacte plural», ha afirmat. Parlant clar: que és el líder del PSOE i no la de Sumar el que es juga –i, per tant, negocia– la investidura.
Fugaç trobada amb Margallo
Notícies relacionadesCom avança aquesta interlocució amb els partits independentistes és una de les qüestions que més interès desperta en les reunions que té agendades Illa a Brussel·les, especialment amb el vicepresident de l’Eurocambra, Marc Angel, i la que té prevista aquesta tarda amb el comissari de mercat interior, Thierry Breton. L’oficialitat del català, que es tornarà a debatre el dia 24 i que és una de les condicions que Junts demana cobrar per endavant per donar el seu ‘sí’ a Sánchez és una altra de les carpetes que s’aborda en les trobades.
El Parlament Europeu és un formiguer de dirigents aquest dimecres perquè entre el 9 i el 12 d’octubre s’està celebrant la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats. El líder del PSC s’ha creuat per sorpresa amb l’exministre del PP i eurodiputat José Manuel García-Margallo. «¿Què, com ho porteu?», li ha preguntat informalment amb referència als contactes per a la investidura. «Feina discreta i ofici polític», recepta Illa cada vegada que se li pregunta per com avança la interlocució.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»