Executiva del partit
El PSOE fa Feijóo responsable de la moció de censura de Vox: «Llança la pedra i amaga la mà»
Els socialistes es prenen la convocatòria de la ultradreta amb la «màxima serietat» i rebutgen les fórmules per boicotejar-la

El PSOE vol centrar la moció de censura de Vox contra Pedro Sánchez, que el partit d’ultradreta ha registrat aquest dilluns, en el gran absent al debat del Congrés: Alberto Núñez Feijóo. «S’han acabat les caretes, el senyor Feijóo intenta el que fa sempre, beneeix el pacte però se surt de la foto. Llança la pedra i amaga la mà», ha assenyalat després de la reunió de l’executiva socialista la vicesecretària general i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.
Els socialistes recorden que el president del PP ha mantingut contactes tant amb el seu homòleg a Vox, Santiago Abascal, com amb el candidat proposat per substituir Sánchez, Ramón Tamames, per abordar la moció, que està abocada al fracàs i encara no té data. Que Feijóo ja ha anunciat que el seu partit s’abstindrà, a diferència del vot en contra del seu antecessor a les files populars, Pablo Casado, quan Abascal va encapçalar la primera moció de censura de la formació ultradretana en aquesta legislatura, l’octubre del 2020. Que l’actitud del líder de l’oposició davant aquesta convocatòria entronca amb la que ha mantingut des que es va convertir en president del PP: «s’amaga» en la recent manifestació de Cibeles contra Sánchez, expliquen al PSOE, i també va evitar assistir a la firma del pacte de govern a Castella i Lleó entre els populars i Vox. I que tots aquests factors, ha conclòs Montero des de la seu central dels socialistes, demostren que Feijóo és un líder «dèbil» i sense «valentia».
L’abstenció del PP
«¿Què significa aquesta abstenció? –s’ha preguntat la número dos del PSOE–. Significa que a ells no els importa que hi hagi un Govern presidit per la ultradreta. Perquè si no el volgués, hi votaria en contra. ¿Per què s’absté, llavors? ¿No volen molestar els seus socis?». Montero també ha incidit que, al no votar en contra de la moció de Vox, Feijóo es comporta d’una manera «inaudita» en comparació amb altres forces europees de centredreta, partidàries d’un «cordó sanitari» a l’extrema dreta.
Notícies relacionadesEls socialistes, per tant, eviten restar importància a la moció de Vox. Primer, pel mal que pot fer a Feijóo. Però també pels efectes positius que tindrà sobre el PSOE, al desplaçar momentàniament del focus les seves enganxades amb Unides Podem (per la llei del ‘només sí és sí’ i la guerra d’Ucraïna, entre altres assumptes) i tornar a fonamentar el bloc de partits que va fer possible la investidura de Sánchez. Per això el soci majoritari del Govern de coalició rebutja la proposta d’ERC de portar a terme algun tipus de boicot a Tamames.
«Assumim la moció amb la màxima serietat i amb l’atenció que mereix. La política útil significa prendre’s seriosament la moció de censura presentada. No fer el joc a l’antipolítica suposa donar serietat a aquesta moció», ha assenyalat Montero. Els socialistes, en aquest sentit, aprofitaran la convocatòria de Vox per defensar mesures com la pujada del salari mínim, la revalorització de les pensions i la contrareforma laboral, mentre remarquen el silenci còmplice i «feble» de Feijóo.
- APOTEÒSIC DEBUT DEL CAMPIÓ «‘Jaja nooo! Ka pasaooo? #vargameseñor!’», va escriure Àlex Márquez al veure com corria Marc
- Seguretat Social Calcula com et queda la pensió el 2024: això és el que cobraràs | CALCULADORA
- Pòdcast Exclusiva de les Mamarazzis: Sebastián Yatra va tenir la iniciativa en la seva ruptura amb Aitana
- Tres vianants Atropellament múltiple a la plaça Espanya de Barcelona
- Protecció davant l’atur Treball planteja abaixar de 52 a 45 anys l’edat per poder cobrar el subsidi d’atur
- Goya 2024 ‘20.000 especies de abejas’ i ‘La sociedad de la nieve’ lideren les nominacions dels Goya
- Llimona & vinagre Goran Simić: vagar en la foscor
- Drets humans El Tribunal Suprem prohibeix el moviment LGBT a Rússia per «fomentar l’odi social»
- Sanitat Àsia apuja la guàrdia davant l’onada de malalties respiratòries que té la Xina
- Tribunals La víctima de Dani Alves rebutja un acord: «Les seqüeles són irreparables»