Nomenclàtor
Maragall portarà al ple canviar el nom de la plaça Tetuan pel de Muriel Casals
La proposta, que és una petició d’un grup de veïns de l’Eixample, es debatrà divendres vinent

L’alcaldable d’ERC a Barcelona, Ernest Maragall, ha reclamat dedicar un espai públic «de gran rellevància» a Muriel Casals i ha anunciat que portarà al ple municipal una iniciativa per rebatejar la plaça Tetuan amb el nom de l’exdiputada i expresidenta d’Òmnium.
El candidat republicà ha fet l’anunci justament el dia que es compleixen set anys de la mort de Casals, acompanyat de l’expresidenta del Parlament, Carme Forcadell. «Es tracta d’una gran iniciativa per feminitzar el nomenclàtor amb el nom d’una dona extraordinària que va treballar incansablement pel país», ha aplaudit qui va compartir amb ella el lideratge civil de l’inici del procés des de l’Assemblea.
La proposta, que és una petició d’un grup de veïns de l’Eixample, es traslladarà al ple de divendres vinent. «Recollirem aquesta iniciativa i la posarem en mans de l’ajuntament per poder prendre la decisió com més aviat millor. És molt adequat prendre-la en aquests moments de plena onada repressiva», ha confirmat Maragall, que ha recordat els casos dels també republicans Josep Maria Jové, Lluís Salvadó i Natàlia Garriga acusats per l’organització de l’1-O.
No serà la primera proposta que els republicans porten a l’Ajuntament de Barcelona per a honorar la memòria de Casals. El 2017, el consistori li va atorgar la medalla d’or a títol pòstum a proposta d’Esquerra.
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Nou permís El Barça podrà mantenir les obres 24h al Camp Nou en el compte enrere per a l'estrena
- TAULA SEGUIMENT DE LA COALICIÓ Sumar carrega contra el PSOE després de la reunió de la coalició: «No són conscients de la gravetat, per arribar al 2027 s’han de moure»
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»