Nova delegada del Govern

Maria Eugènia Gay promet vetllar per l’estabilitat a Catalunya

  • La ministra de Política Territorial demana «lleialtat institucional» per encarar la resolució del conflicte català

Maria Eugènia Gay promet vetllar per l’estabilitat a Catalunya

EFE

2
Es llegeix en minuts
Júlia Regué
Júlia Regué

Cap de la secció de Política.

Especialista en política.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La nova delegada del Govern, Maria Eugènia Gay (Barcelona, 1975), ha pres possessió aquest divendres en el seu nou càrrec prometent el «màxim rigor» en la «preservació de l’Estat de dret» i en els postulats democràtics per servir la ciutadania. Acompanyada per la plana institucional, ha assegurat que farà valer el llegat «progressista» de la seva predecessora Teresa Cunillera.

Després de declarar el seu compromís per l’«estabilitat», el «pluralisme polític» i el «diàleg» com a «salvaguarda de drets i llibertats», ha pronunciat un al·legat feminista per la igualtat, un repte a què ha dit que cal fer front de forma col·lectiva, perquè «no hi haurà llibertat mentre hi hagi violència masclista». «Hi ha 1.126 víctimes des del 2003 i els assassinats a dones són la punta de l’iceberg d’una xacra insuportable en ple segle XXI», ha deixat anar, i ha fet una crida a la conjunció dels poders públics per lluitar contra el masclisme sense matisos.

Així mateix, ha posat en relleu el treball dels servidors públics en plena pandèmia, «determinants per al desplegament dels serveis essencials», un agraïment a què s’ha afegit la ministra de Política Territorial, Isabel Rodríguez. La també portaveu del Govern ha destacat que la delegació passi de dona a dona com una «marca de l’estil i les senyes d’identitat» de l’Executiu. Rodríguez ha advocat per la resolució dialogada del conflicte polític, i ha demanat a tots els actors implicats que actuïn des de la «lleialtat institucional, reconeixent-se mútuament» per acostar postures. «Espanya no pot prescindir de cap dels seus fills i filles i és prou gran perquè hi capiguem tots», ha declarat.

Un nou repte

Notícies relacionades

La que va ser degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) substitueix Teresa Cunillera després que aquesta presentés la seva renúncia en una carta remesa al president del Govern, Pedro Sánchez, per considerar que la situació a Catalunya «ha millorat considerablement» des que va prendre possessió del càrrec i que «el Govern d’Espanya està complint els seus compromisos amb la ciutadania».

Filla de l’advocat que va ser vicepresident del Tribunal Constitucional Eugeni Gay, és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona-CEU Abat Oliba, especialista en Dret Processal i Civil, i posseeix una dilatada experiència com a advocada, alhora que és coneguda per la seva actitud dialogant, advocant sempre per fomentar la mediació i conciliació entre les parts. La seva figura va ser molt qüestionada pel procés, ja que va avalar l’aplicació de l’article 155 de la Constitució com una eina «inevitable davant una deriva incontrolable». Això sí, es va mostrar molt crítica que es dictés presó preventiva per als líders de l’1-O, ja que es tracta d’una mesura «excepcional».

Temes:

Govern PSC PSC