Després de la seva dimissió el 2019
Quim Arrufat demanda la CUP pel presumpte cas d’abús sexual
L’exdiputat assegura que s’ha vulnerat el seu dret a l’honor i demana una compensació simbòlica d’un euro
L’exdiputat de la CUP, Quim Arrufat, ha presentat una demanda davant el jutjat número 2 de Vilanova i la Geltrú contra el partit del qual formava part i el diari ‘Ara’ després que es fes públic que tenia una denúncia interna per una presumpta agressió sexual i una altra per un presumpte abús sexual, corroborades per la formació, quan va decidir abandonar l’organització anticapitalista el 2019.
El 2014, quan encara era diputat al Parlament, una dona va denunciar Arrufat pels canals interns de la formació per una presumpta agressió sexual i el 2019 va rebre una nova denúncia, aquesta vegada per abús sexual, que va precipitar la seva sortida, just abans de les eleccions municipals a què es presentava al seu municipi.
Després de destapar-se aquests fets, l’exdiputat es va defensar en un comunicat en què va denunciar «amenaces» i «extorsions» des de dins de la CUP: «No soc un agressor. He arribat a creure que sí, però no ho soc», va dir. En el vídeo, Arrufat va admetre la primera agressió –«hi havia hagut un cas, amb una afectada a qui jo involuntàriament havia causat un cert dolor»– que, segons ell, es va abordar i es va reparar dins del partit fins al tancament del cas. Però va negar amb rotunditat l’última.
El gabinet d’advocats d’Arrufat ha enviat un comunicat en què justifica la demanda al·legant que el seu client té «l’únic interès de restablir el seu nom davant les falses acusacions públiques i sense cap fonament en contra de la seva persona», inquirint que «li han causat greus perjudicis tant personals com professionals». «L’única prioritat del nostre representant, en defensa del seu dret a l’honor, que és inherent en tota persona, és que quedi patent que les informacions publicades són falses», diu el text. Arrufat reclama una compensació simbòlica d’un euro en concepte d’indemnització.
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Quan falten dos anys per a les municipals Els alcaldes de Junts que endureixen les condicions del padró: «Hem declarat la guerra als okupes»
- SETGE SOBRE GAZA Vent en contra per a Israel: crítiques i aïllament de Trump a Macron passant per la premsa anglosaxona
- EL GIRO D’ITÀLIA Ayuso torna a desafiar Roglic i li retalla un altre segon
- Fórmula 1 Alonso i Sainz il·lusionen a Imola a l’entrar entre els sis primers
- TEMPORADA CITYZEN EN BLANC El Crystal Palace guanya la FA Cup i deixa el City amb les mans buides
- DUEL AL PIZJUÁN El Reial Madrid converteix Dean Huijsein en el defensa més car de la seva història
- Tensió a Cornellà La conductora de l’atropellament múltiple, en llibertat