Cas de les targetes black
L’Audiència Nacional concedeix la llibertat condicional a Rodrigo Rato
Ha valorat que l’expresident de Bankia té més de 70 anys, ha pagat la responsabilitat civil i ha realitzat un programa de reinserció
L’Audiència Nacional ha donat el vistiplau a la llibertat condicional de l’expresident de Bankia Rodrigo Rato, a proposta del Centre d’Inserció Social de què depenia, després de valorar la seva edat (major de 70 anys), comportament, el seguiment d’un programa de reinserció i l’«antiguitat» dels fets pels quals va ingressar a presó, el cas de les targetes black de Caja Madrid. Rato complia des del 25 d’octubre del 2018 una condemna de quatre anys i mig de presó per apropiació indeguda. L’exvicepresident del Govern ja va obtenir l’octubre passat el tercer grau penitenciari o règim de semillibertat, que li va permetre sortir de la presó mitjançant control telemàtic.
En la seva proposta de llibertat condicional, la Junta de Tractament del CIS Victoria Kent ha valorat el «pronòstic favorable de Rato», que va ingressar a presó «de forma voluntària», és «septuagenari», ha tingut una conducta penitenciària «adaptada» i ha realitzat de manera «positiva» el programa de reinserció. També ha tingut en compte l’«antiguitat» dels fets pels quals va ser condemnat i que ha pagat «íntegrament» la responsabilitat civil, així com el mode de vida que ha mantingut des que va rebre la semillibertat.
Arguments que ara atén el jutge, previ informe favorable del ministeri fiscal, que fixa una sèrie de mesures com la custòdia familiar o fraternal de Rato, l’obligació de residir al lloc que designi i de fixar domicili, el seguiment pels serveis socials penitenciaris, i l’obligació de comunicar qualsevol possible detenció, imputació o condemna en procés penal.
Casos pendents
Notícies relacionadesEl setembre passat, la secció quarta de la Sala Penal de l’Audiència Nacional va absoldre l’expresident de Bankia i la resta d’acusats per la sortida a borsa de l’entitat, tot i que encara està pendent dels recursos de cassació de diverses acusacions.
A més, continua oberta la investigació sobre el seu patrimoni després que l’Audiència Provincial de Madrid ordenés fer marxa enrere al processament per presumpta corrupció en la contractació de la campanya de publicitat del banc, i agrupar-la en una causa comuna amb els presumptes delictes fiscals i de blanqueig, que instrueixen els jutjats de plaça de Castilla.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió
- La resposta a l'escàndol ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"
- Conflicte al Pròxim Orient Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"
- La resposta a l’escàndol El Govern central descarta que Sánchez se sotmeti a una qüestió de confiança després de la sortida de Santos Cerdán per corrupció
- Evento El Rei presideix el 50è aniversari de la Fundació Mapfre i destaca la seva contribució a l'educació, la investigació i la cultura
- Tribunals El capellà pedòfil del Pare Manyanet - Sant Andreu, investigat ara per abusos sexuals d’un alumne de 8 anys