ESTRUCTURA D'ESTAT
Puigdemont: "Estem preparats per al que decideixin els catalans"
El president i Junqueras presenten el desplegament de la nova Agència Tributària Catalana
El president de la Generalitat presenta l’ATC com a prova que Catalunya està preparada per assumir la decisió de l’1-O. /
Un dels conceptes estrella del procés és, sens dubte, el d''estructura d'Estat'. És a dir, aquells organismes i la gestió d'unes competències enteses com a clau per a qualsevol que vulgui exercir com un país independent. De totes les estructures d'Estat, si no la més important, sí la clau -perquè d'ella es deriva el repte- és la hisenda. Carles Puigdemont i Oriol Junqueras han assistit a la posada de llarg de la nova Agència Tributària de Catalunya que, si bé ja estava creada, ha viscut en els últims 20 mesos una transformació total.
La Generalitat ha exhaurit totes les seves competències en matèria fiscal, cosa que, encara que sembli sorprenent, anteriors governs autonòmics no havien portat a terme. Es tracta de 32 oficines i 800 empleats, comparats amb els quatre locals i 321 empleats el 2015. Amb la gestió dels tributs del sector públic, per les mans de l'ATC passaran 4.500 milions d'euros. El potencial de recaptació, és a dir, tot el que pot gestionar, arriba als 42.000 milions. Molt més del que es recapta actualment pels tributs cedits per l'Estat. El Govern de Puigdemont, doncs, se situa a sobre de la línia vermella que marca el final de l'autonomisme. De moment, es quedarà aquí. Fins a veure què passa amb l'1-O.
Junqueras ha reiterat que, arribat el cas, la capacitat de gestionar l'IRPF haurà d'arribar de la mà de la negociació amb l'Estat espanyol sobre com es reparteixen els actius i els passius. L'única menció que s'ha permès Puigdemont sobre l'òbvia vinculació entre la posada de llarg d'aquesta agència i l'1-O és que el seu Executiu es limita a posar els mitjans per portar a terme allò que desitgin els catalans.: "Estem preparats per al que decideixin els ciutadans".
Referèndum a Catalunya Govern Carles Puigdemont Impostos Hisenda Oriol Junqueras Independència de Catalunya Estructures d'Estat a Catalunya
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’
- Negociació PSOE-Junts El Consell de la UE tornarà a debatre sobre l’oficialitat del català el 27 de maig