EL POLS SOBIRANISTA
Rajoy es rebel·la contra la posada en marxa exprés del referèndum
Titlla de "disbarat" i "estafa" que la Generalitat prevegi limitar els drets de l'oposició
Recorda al PSOE que la Generalitat "no vol dialogar" i li demana suport en finançament
Aquests dies previs a la convocatòria de l’1-O, Mariano Rajoy i els seus ministres no deixen de participar en actes en què carreguen amb duresa contra el Govern català i demanen als seus membres que facin un pas enrere sota l’advertència que l’aparell de l’Estat està preparat i que, quan es premi el botó vermell, es paralitzarà el referèndum; però sense donar pistes de quins seran els mecanismes legals concrets que s’utilitzaran per impedir, almenys, un altre 9-N. En aquest context, el president va reunir ahir la Junta Directiva del PP, el màxim òrgan entre congressos, i com a arrencada al curs polític va garantir que amb «proporcionalitat, intel·ligència, tranquil·litat i fermesa», d’acord amb altres forces constitucionalistes, preservarà «la unitat d’Espanya» i «garantirà el respecte a la Constitució».
En el seu discurs va lamentar que la Generalitat estigui en una «fugida cap endavant», que no hi hagi cap líder independentista capaç de «rectificar» i el que, segons la seva opinió és pitjor, que els «extremistes» de la CUP siguin els que «dirigeixen» el procés i impulsen el calendari. En aquest context, es va rebel·lar contra la idea que deixa anar el Govern d’aprovar demà i en un sol dia les lleis de desconnexió i la convocatòria de la consulta. «És un nou disbarat […] Volen aprovar una llei il·legal, un referèndum il·legal i prendre a l’oposició el seu dret al debat, una cosa que no s’ha produït mai a Espanya des que vam recuperar el 1977 les llibertats democràtiques», va dir, per comparar els mètodes de Puigdemont amb els utilitzats al seu dia pel règim franquista. «Aquest és el llegat que alguns deixaran en la seva activitat política», va dir.
Segons la seva opinió, el referèndum és «un absurd» i «una estafa» a la democràcia perquè no pot haver-hi cap «govern democràtic que vagi contra la seva llei fonamental», és a dir, la Constitució.
I el mateix dia en què Pedro Sánchez va anunciar que dijous registraran al Congrés la proposta del PSOE per crear una comissió que busqui una solució política al conflicte català, va manifestar que va ser la Generalitat la que «no va voler dialogar» i va avisar que el seu full de ruta «no era negociable».
Finançament autonòmic
Notícies relacionadesAixí mateix, va demanar als socialistes que, després del previsible xoc institucional, s’avinguin a «dialogar» sobre un nou sistema de finançament autonòmic i es deixin de «convocar manifestacions». «El PP no vol aprovar-lo en solitari, espero que estiguin a l’altura de les circumstàncies», va dir.
La vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, va qualificar la consulta de «nyap» i va apuntar a la possible responsabilitat patrimonial dels seus promotors.
Referèndum a Catalunya Finançament autonòmic Govern PP - Partit Popular PSOE Soraya Sáenz de Santamaría Govern Mariano Rajoy Independència de Catalunya
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Nou pontificat Lleó XIV presenta el seu projecte de papat amb el repte implícit d’impulsar l’Església dels EUA
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- Emergència a la costa Tornada a les mascaretes als municipis confinats pel núvol de clor: «Hi havia una oloreta de piscina que flipes»
- Escalada bèl·lica Trump anuncia que l’Índia i el Pakistan han firmat un alto el foc «immediat»