El Tribunal Suprem estudiarà si ha d'il·legalitzar Alianza Nacional
IU ha demanat que s'obri una investigació arran de l'atac al centre cultural Blanquerna durant la Diada

Porta principal de la seu de Blanquerna destrossada pels actes violents dels grups d’Aliança Nacional durant la Diada. JUAN MANUEL PRATS
El Tribunal Suprem ha anunciat aquest dimarts que estudiarà la petició d'IU d'il·legalitzar la formació ultradretana Alianza Nacional després de l'atac violent al centre cultural Blanquerna, seu de la Generalitat de Catalunya a Madrid, mentre se celebrava la Diada.
El fiscal de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem ha obert diligències informatives processals per determinar si és procedent iniciar una investigació per declarar Alianza Nacional com a associació il·lícita dins del marc constitucional, tal com ha sol·licitat Gaspar Llamazares, diputat d'IU al Congrés.
Notícies relacionadesLlamazares ha assegurat que els partits d'ultradreta a Espanya no són gaire diferents d'Albada Daurada, que compta amb diversos diputats al Parlament grec i el qual s'investiga per presumptes activitats delictives, i ha al·legat que aquests grups utilitzen la situació de crisi "com a caldo de cultiu" i com a horitzó "el xoc amb Catalunya".
Segons el diputat, és millor prevenir "abans que lamentar" perquè la violència que exerceixen grups com Alianza Nacional és "organitzada", amb agressions i morts "a la seva esquena", i davant aquest tipus de comportaments "s'ha d'utilitzar el Codi Penal".
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles