ELECCIONS AUTONÒMIQUES I MUNICIPALS
El terratrèmol de les primàries del PSOE s'estén a València
Asunción impugna el recompte d'avals d'Alarte després de ser exclòs del procés
Els socialistes de Benidorm proposen un trànsfuga com a candidat a l'alcaldia

L’exministre Antoni Asunción, rival de Jorge Alarte com a candidat a les autonòmiques, ahir a València. /
Presentat de forma oficial com una «festa democràtica» i una «oportunitat electoral», el procés de primàries en què s'ha embarcat el PSOE en diversos llocs d'Espanya per elegir els seus candidats municipals i autonòmics amenaça de convertir-se en una font de conflictes. De fet, ja ho és. A l'agressiva pugna a la Comunitat de Madrid entre Tomás Gómez i Trinidad Jiménez -de la qual el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, pot sortir tocat si al final no resulta elegida la ministra de Sanitat, que és la seva favorita-, s'hi ha sumat ara la denúncia de «tupinada» de l'exministre de l'Interior Antoni Asunción al País Valencià, després de no haver aconseguit els avals necessaris.
El conflicte s'ha desencadenat a l'anul·lar la comissió de garanties electorals més de 200 recolzaments de la candidatura d'Asunción, suposadament perquè aquestes paperetes corresponien a persones no afiliades o que havien firmat més d'una vegada. L'exministre acusa l'actual secretari general dels socialistes valencians, Jorge Alarte, d'haver ordenat examinar els avals sense la presència d'interventors, un fet que no s'ajusta al que hi ha previst en el reglament que regeix el procés.
«Hi pot haver algun error, pot ser que algun despistat hagi firmat l'aval sense ser afiliat, però 200 despistats són molts», va destacar Asunción, la candidatura del qual va agafar molta gent per sorpresa, tant a València com a Ferraz. Mai ha comptat amb el suport de les bases del partit i ja va perdre unes primàries anteriors al PSPV contra Joan Romero. En aquesta ocasió, la direcció socialista tampoc ha vist amb bons ulls que Asunción s'estigui prodigant últimament en mitjans de comunicació ultraconservadors, en els quals col·labora com a tertulià i, sovint, es mostra molt crític amb la línia oficial del seu partit.
SORPRESA A LA CAPITAL / El PSOE també ha rebut una sorpresa a València capital, on un candidat imprevist, Manuel Mata, diputat a les Corts autonòmiques, ha reunit els avals necessaris i rivalitzarà amb el diputat al Congrés Joan Calabuig, candidat auspiciat per l'executiva dels socialistes valencians. Així, Mata es postula amb serioses opcions de competir amb el seu rival, a l'obtenir l'aval del 24% dels militants, mentre que el seu adversari ha obtingut el 31% de suport.
Mentrestant, un altre focus de tensió per al PSOE comença a entreveure's a Benidorm. La direcció local del partit ha decidit proposar com a candidat a l'alcaldia per al 2011 l'actual alcalde, Agustín Navarro, declarat trànsfuga el mes de juliol passat després d'encapçalar una maniobra per treure de l'alcaldia el PP. El president del PSOE, Manuel Chaves, va censurar ahir aquesta decisió.
Navarro i els altres 11 regidors que van obtenir la seva acta sota les sigles del PSOE -entre els quals hi ha la mare de la número tres del partit, Leire Pajín- es van donar de baixa del partit després de firmar una moció de censura amb el trànsfuga del PP, José Bañuls, el setembre del 2009, amb la qual van desbancar de l'alcaldia el popular Manuel Pérez Fenoll.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- La doble aposta catalana
- Les anomenades arbovirosis El Govern llança un front comú contra les malalties transmeses per mosquits, sobretot el dengue
- LES ALTERNATIVES El pla b del Barça a la segona plantada de Nico Williams: Rashford, Luis Díaz, Rafa Leao...
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: Tres de cada quatre catalans exigeixen limitar els pisos turístics i regular el preu del lloguer
- Negociacions amb el PSOE Junts reclama a Sánchez un interlocutor «que mani» i avenços en els pactes pendents durant aquest mes
- Pronòstic del Meteocat Cap de setmana de pluja i calor a Catalunya: El Meteocat activa avisos tant per precipitacions torrencials com per calor nocturna