ESTRENA DIGITAL

Crítica de 'Beastie Boys story': diversió, llàgrimes i autocrítica

Ad-Rock i Mike D rememoren més de tres dècades d'acció en aquest 'documental en directe' de Spike Jonze

beastie-boys-story

beastie-boys-story

1
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Beastie Boys story ★★★★

Direcció:  Spike Jonze

Repartiment:  Adam Horovitz, Mike D

País:  Estats Units

Durada:  119 minuts

Any:  2020

Gènere:  Documental

Estrena:  24 d’abril del 2020 (exclusiu a Apple TV+)

La història de Beastie Boys és la de «tres xavals que es van conèixer, es van fer amics i van fer junts tota classe de coses boges durant més de trenta anys». Així la resumeix un d’aquests xavals, Adam Horovitz (Ad-Rock), al principi de ‘Beastie boys story’, versió audiovisual del llibre-monument del mateix nom que va arribar a les nostres llibreries el maig de l’any passat. 

Al pòster li diuen ‘documental en directe’, forma curiosa de dir que es tracta de la filmació de l’espectacle dirigit i coescrit per un vell col·laborador del grup hip-hop, Spike Jonze, director, per exemple, del vídeo de ‘Sabotage’, la segona cançó que ho va canviar tot per als Beasties.

A l’espectacle, Horovitz i el seu company Michael Diamond (Mike D) repassen tota la història del trio, des dels seus inicis hardcores fins a la fase experimental de ‘Hello nasty’, a través d’anècdotes memorables, fotos impagables i metratge de vídeo que inclou grans videoclips. Hi aleteja l’ombra de l’egotrip, però, sobretot, això és un homenatge al Beastie que falta a l’escenari, l’inspirador Adam ‘MCA’ Yauch, mort per un càncer el 2012. El grup va acabar quan ell se’n va anar. La seva absència fa que fins i tot els moments divertits del relat tinguin un aire elegíac.

Notícies relacionades

Al llarg del relat, Ad-Rock i Mike D, gran parella d’amfitrions, amb tota la química esperada, aprofiten per fer alguna cosa de còmput i autocrítica. No eviten els comentaris sobre la crua sortida del grup de la bateria Kate Schellenbach (la van acomiadar després d’avenir-se amb el productor Rick Rubin i, després, el magnat Russell Simmons), ni tenen problema en reconèixer que algunes bromes misògines de les seves primeres lletres donaven lloc a equívocs.

Per als fans, ‘Beastie Boys story’ serà l’espectacle més gran del món, però fins i tot els neòfits haurien d’acostar-se a ell. Descobriran un gran espectacle, una gran pel·lícula i, qui sap, igual el seu nou grup favorit. Que bons eren. 

Temes:

Cine Apple