Labubus

48 hores d’espera per un Labubu de Pop Mart: «Hem dormit amb cartrons per revendre’l pel doble»

La primera botiga fixa de Pop Mart a Espanya obre les portes a Barcelona envoltada de febre pels col·leccionables, cues multitudinàries, revenedors i fans que fa anys que segueixen la marca per TikTok

Colas masivas en Pop Mart por la llegada de Labubus a Barcelona / Manu Mitru

5
Es llegeix en minuts
Clàudia Mas
Clàudia Mas

Periodista

Especialista en històries veïnals, política municipal i reporterisme social

Ubicada/t a Vallès Occidental

ver +

Un formiguer de joves amb motxilles plenes, mòbils en mà, ulls mig oberts i emoció continguda s’amuntegava des de dijous al matí davant el número 3 de l’avinguda del Portal de l’Àngel. L’escena semblava més pròpia d’un festival o una ‘rave’ underground. Però no: era la inauguració de la primera botiga fixa de Pop Mart a Espanya, i el furor per aconseguir les figures exclusives –especialment els cobejats Labubus– ha convertit una simple obertura comercial en un fenomen de masses.

Des de Londres i París fins a Nova York, les botigues de Pop Mart acumulen cues des de fa anys, impulsades per l’estètica kawaii dels seus productes, la tirada limitada i el poderós ressò de TikTok i YouTube. A Barcelona, aquest 2 d’agost, la febre ha arribat amb força. Centenars de persones, moltes acampades des del dia anterior, van formar dues cues: una per als que van obtenir braçalets –els coneguts com a ‘early birds’– i una altra, molt més llarga, per al públic general, on fins i tot s’oferien 500 euros per avançar posicions.

Joves fent cues a la primera botiga oficial de Pop Mart /

MANU MITRU

«Dormir al carrer m’agrada»

Clara Riera, de 21 anys, va ser la primera a entrar a la botiga. «Soc aquí des de les 11 d’ahir al matí», explicava amb un somriure mentre esperava encara per pagar. «He vingut per l’experiència amb els meus amics. Dormir al carrer és una cosa que m’agrada, em sembla divertit. I també per emportar-me productes exclusius que només tenen el dia de l’obertura». La Clara ja coneixia la marca i havia treballat durant dos mesos en una ‘pop-up’ anterior de Pop Mart a la ciutat. «He comprat coses de 30 euros, unes altres de 20, un set de 100... En total més de 200 euros. Però la majoria són per a amics que no han pogut venir».

Però no tots eren allà per passió. Molts, com Roy Mann, de 15 anys, arribaven amb un altre objectiu: fer negoci. «He vingut amb un pressupost de 700 euros i esperem duplicar-lo o més. Nosaltres no venim a col·leccionar, venim a revendre. És un mercat en auge, hi ha centenars de vendes diàries», afirmava sense embuts mentre repassava al costat del seu amic les últimes transaccions en ‘apps’ de revenda.

Achraf Gharbi, de 16, confirma la mateixa estratègia. «Hem vingut vuit amics, tots amb diners per comprar. Ho revendrem ràpid. Sabem el que s’esgota i el que podem col·locar pel doble». Per a molts adolescents, aquest tipus d’esdeveniments s’ha convertit en una fórmula alternativa d’ingressos ràpids tot i que com Gharbi molts han de passar la nit al ras i «dormir amb cartrons».

Inaugura la primera botiga oficial de Pop Mart /

MANU MITRU

«Ens van oferir fins a 500 euros per colar-los»

L’Alicia i les seves tres amigues van arribar a les 4.20 h de la matinada. No tenien braçalet i es van col·locar a la cua general, es van trobar revenedors que els van oferir fins a 500 euros perquè els deixessin passar davant d’elles, aquest matí just abans que la botiga obrís al públic a les 9.30 h. «Primer van començar oferint-nos 50 euros perquè els deixéssim passar, després 100, 200... Fins a 500», explicava encara amb incredulitat. Tot i que fa hores que esperen, diuen que «no sabíem si arribaríem a temps per aconseguir els Labubus exclusius».

I és que els productes més buscats –com el Labubu blanc o el marró– són extremadament limitats.

«Tot això és per a la meva mare»

Per a Jordi Novell, de 27 anys, l’esforç va tenir un altre sentit. «La meva parella va arribar a les 2 del migdia i jo a les 5. Vam fer torns gairebé 48 hores», explicava mostrant una gran bossa plena de figures. «Tot això és per a la meva mare. Li fa molta il·lusió. Jo ja tenia el rei i la reina, però el marró i el blanc eren molt difícils d’aconseguir. Calia sacrificar-se i ara tenim tota la col·lecció».

«Una mare és el més important del món, el que sigui per ella», va rematar emocionat. Al seu costat, la seva mare —present també des de la una de la matinada— va assentir en silenci, asseguda sobre una cadira de càmping davant la botiga.

Roy Mann, de 15 anys, explica que ve a la botiga oficial de Pop Mart per revendre els Labubus /

MANU MITRU

«És una bomba de màrqueting»

La ‘influencer’ i gestora de xarxes d’‘Operación Triunfo’, Belén Pueyo, no es va voler perdre la inauguració. «És una bomba de màrqueting. Productes d’edició limitada, estètica adorable i exclusivitat. Es genera desig, urgència, i això dispara l’interès», va analitzar. «A Londres hi ha botigues per tot arreu. A Barcelona no teníem res semblant. I que aquesta sigui la primera botiga fixa a Espanya ho fa encara més especial».

Iván Gálvez, conegut com ‘El viaje de Iván’. «Soc fan des de fa un any i mig. Vaig anar a Nova York i París buscant Labubus, i ni allà els vaig trobar. Aquí m’he comprat l’edició de Mickey, una de Barbie, la dels Teletubbies... totes esgotadíssimes en altres llocs», explicava emocionat.

La botiga de Pop Mart plena a primera hora del matí d’aquest 2 d’agost /

MANU MITRU

¿Què són els Labubus i per què causen tant furor?

Labubu és la mascota més famosa de Pop Mart, sorgida de la sèrie The Monsters de l’artista hongkonguès Kasing Lung, inspirat en la mitologia nòrdica. El seu èxit va explotar quan Lisa, cantant de Blackpink, els va començar a mostrar a les xarxes penjats de la seva bossa com si fossin un accessori de luxe. Des d’aleshores, el fenomen ha crescut sense fre: segons dades de la companyia, només en el primer semestre del 2024 les vendes han augmentat un 292,2%.

Notícies relacionades

Tot i que sembli una moda passatgera, molts joves i col·leccionistes adults fa anys que van darrere d’aquestes peces. Les ‘blind boxes’ –caixes sorpresa amb figures que poden ser comunes o raríssimes– s’han convertit en un format que enganxa per igual fans, especuladors i apassionats del disseny d’autor.

Barcelona estrena botiga i confirma el seu paper com a epicentre cultural i comercial de les tendències emergents. I tot i que avui molts han dormit en cartrons i han suat al carrer per aconseguir una figura de vinil, ningú ho vivia com un sacrifici. Més aviat com a part del joc.