Quique González, vides creuades al Palau
El cantautor madrileny va repassar sencer el seu recent 'Me mata si me necesitas', va evocar Enrique Urquijo i va lluir complicitat amb la seva banda, Los Detectives

zentauroepp36626677 barcelona 14 12 2016 concierto de quique gonzalez en el pal161215111354 /
El pas del temps no sembla estar fent de Quique González un artista més egocèntric, sinó que el veiem més aviat compartint emocions amb els músics que l’envolten, a qui ha posat nom, Los Detectives, i s’acull així a la figura del cantautor anglosaxó amb banda al darrere. O al costat. Així el vam veure aquest dimecres al Palau, en un concert de reafirmació del seu imaginari sensible a través de l’etern capital sonor d’arrel americana.
Cançons amb tendència al mig temps, inflamant el pati de butaques suaument, a partir de la seva matisada última obra, Me mata si me necesitas, que va sonar de dalt a baix. Recorrent per començar la primera meitat del disc. Guitarres acústiques i elèctriques, un orgue càlid, la mandolina i el violí d’Edu Ortega i la veu còmplice de Carolina de Juan, «la gran Nina», que es va avançar al capdavant per donar la rèplica a González a Charo. Un disseny sonor emparentat amb el d’un John Mellencamp, amb regust i maneres clàssiques: el trobador va presentar Cerdeña com «la cançó que tanca la cara B del disc», en un acostament a aquells elapés que ara tornen a cotitzar com a regal de Nadal.
Escenari amb motius urbans, decorat amb fanals, i amb un cartell de l’Asturiana de zinc, apel·lant a l’èpica obrera. Incursions en altres temaris: La farola, aquell Te lo dije amb teixits country i un De haberlo sabido cantat sencer per Nina amb la seva veu segura però vulnerable, tèrbola i dolça. Tres cançons que no van sonar en el seu recital de l’abril passat a l’Apolo. Ella tampoc va cantar llavors Volver, peça del seu grup, Morgan, que va defensar aquí asseguda al teclat. González va advertir a la sala de risc de crisi cardíaca: «Els desfibril·ladors són a la sortida».
BISOS AMB SORPRESES
Notícies relacionadesNo hi va haver mals majors i Ahora piensas rápido va reprendre el guió del nou material rumb a Orquídeas («una de les meves favorites del disc») per alçar després el to en el rock’n’roll de Relámpago i buscar el recolliment en la bluesy No es lo que habíamos hablado. I en aquella tènue i confessional La casa de mis padres, de narrativa pròxima a Bruce Springsteen.
En els bisos hi va haver algunes sorpreses: un record per a Enrique Urquijo amb Aunque tú no lo sepas, cançó que li va compondre als anys 90. «No hi ha dia que no em recordi d’ell», va confessar. Els productors Ricky Falkner i Santos, afegint-se a Clase media, i rematant la nit amb els clàssics, des de Kamikazes enamorados fins a Vidas cruzadas, reflexos d’un Quique González d’altres temps, de quan potser pensava bastant més en si mateix.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- El conflicte del Pròxim Orient L’Iran apel·la a la diplomàcia i Israel mata dos caps
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s
- FUTBOL L’Andorra de Piqué s’imposa i torna a Segona Divisió