Bon final amb María Bayo

CRÒNICA La soprano, la Simfònica de Navarra i el Cor de Cambra brillen a Palau 100

Un moment del concert que va oferir María Bayo en la clausura del cicle Palau 100.

Un moment del concert que va oferir María Bayo en la clausura del cicle Palau 100. / A. BOFILL

2
Es llegeix en minuts
CÉSAR LÓPEZ ROSELL
BARCELONA

Fi de festa del cicle Palau 100 amb un variat i atractiu programa. De l'avantguardista Ramon Humet a Mozart passant per les cançons de Canteloube interpretades per María Bayo, la vetllada va oferir contrastos extrems. Víctor Pablo Pérez, al capdavant de la Simfònica de Navarra i del Cor de Cambra del Palau, va ser el responsable de teixir un discurs musical coherent amb les diferents línies estilístiques. Gemma Coma-Alabert, David Alegret i Joan Martín-Royo van completar, juntament amb Bayo, l'elenc vocal de les Vesperae Solennes de Confesore que van tancar el concert.

Escenes d'ocells, un retaule per a orquestra d'Humet guardonat amb el prestigiós premi Olivier Messiaen, va obrir la proposta. L'orquestra va superar el repte d'oferir una simbiosi entre la concepció geomètrica de les composicions de l'autor i el cant dels ocells esbossat en cada un dels tres moviments. Música paisatgística que va enllaçar amb Cant d'amor de la vida, fragment de l'òpera Sky disc del mateix autor estrenada recentment a Alemanya, que va comptar amb l'encertada col·laboració del cor professional de la casa.

Sense abandonar els escenaris bucòlics, li va arribar el torn a Bayo amb Chants d'Auvergne, de Canteloube. La soprano va interpretar amb bon gust aquestes peces idònies per a la seva vocalitat. Històries de pastors, una canço de bressol, una cançó del cucut, entre altres temes romàntics, van ser l'eix d'aquestes belles melodies tradicionals que van deixar bon regust de boca abans d'arribar al plat fort de la nit: la interpretació de l'obra de Mozart, composta als seus 23 anys per ser interpretada en els oficis de vespres dedicats a commemorar la festivitat d'un sant.

Notícies relacionades

Orquestra, cor i solistes van exhibir un gran nivell conjunt tant en els cinc salms com en l'esplendorós Magnificat. Bayo va brillar no només per les seves aportacions en el quartet d'intèrprets, sinó d'una manera especial en el Laudate dominum, l'única ària per a soprano d'aquesta esplèndida obra en què va destacar l'aportació del Cor de Cambra que dirigeix Josep Vila.

ELS MILLORS BATUTES I SOLISTES / Va ser un final a l'altura d'una gran temporada, que ha presentat alguns dels millors batutes i solistes internacionals. En el record hi ha el concert de la Filharmònica de Berlín, dirigida pel seu titular, Simon Rattle, que va obrir el curs. Fites com la presència de John Eliot Gardiner, Lorin Maazel o Gustavo Dudamel han ensenyorit una programació que promet mantenir el mateix nivell el pròxim exercici. Daniel Barenboim, al capdavant de la Staatskapelle de Berlín, avançarà l'inici de curs el 7 de juliol. Estrelles com Anne-Sophie Mutter, Jonas Kaufmann, René Jacobs, Riccardo Muti i una altra vegada Dudamel il·luminaran una oferta realment espectacular.