Bon final amb María Bayo
CRÒNICA La soprano, la Simfònica de Navarra i el Cor de Cambra brillen a Palau 100

Un moment del concert que va oferir María Bayo en la clausura del cicle Palau 100. /
Fi de festa del cicle Palau 100 amb un variat i atractiu programa. De l'avantguardista Ramon Humet a Mozart passant per les cançons de Canteloube interpretades per María Bayo, la vetllada va oferir contrastos extrems. Víctor Pablo Pérez, al capdavant de la Simfònica de Navarra i del Cor de Cambra del Palau, va ser el responsable de teixir un discurs musical coherent amb les diferents línies estilístiques. Gemma Coma-Alabert, David Alegret i Joan Martín-Royo van completar, juntament amb Bayo, l'elenc vocal de les Vesperae Solennes de Confesore que van tancar el concert.
Escenes d'ocells, un retaule per a orquestra d'Humet guardonat amb el prestigiós premi Olivier Messiaen, va obrir la proposta. L'orquestra va superar el repte d'oferir una simbiosi entre la concepció geomètrica de les composicions de l'autor i el cant dels ocells esbossat en cada un dels tres moviments. Música paisatgística que va enllaçar amb Cant d'amor de la vida, fragment de l'òpera Sky disc del mateix autor estrenada recentment a Alemanya, que va comptar amb l'encertada col·laboració del cor professional de la casa.
Sense abandonar els escenaris bucòlics, li va arribar el torn a Bayo amb Chants d'Auvergne, de Canteloube. La soprano va interpretar amb bon gust aquestes peces idònies per a la seva vocalitat. Històries de pastors, una canço de bressol, una cançó del cucut, entre altres temes romàntics, van ser l'eix d'aquestes belles melodies tradicionals que van deixar bon regust de boca abans d'arribar al plat fort de la nit: la interpretació de l'obra de Mozart, composta als seus 23 anys per ser interpretada en els oficis de vespres dedicats a commemorar la festivitat d'un sant.
Notícies relacionadesOrquestra, cor i solistes van exhibir un gran nivell conjunt tant en els cinc salms com en l'esplendorós Magnificat. Bayo va brillar no només per les seves aportacions en el quartet d'intèrprets, sinó d'una manera especial en el Laudate dominum, l'única ària per a soprano d'aquesta esplèndida obra en què va destacar l'aportació del Cor de Cambra que dirigeix Josep Vila.
ELS MILLORS BATUTES I SOLISTES / Va ser un final a l'altura d'una gran temporada, que ha presentat alguns dels millors batutes i solistes internacionals. En el record hi ha el concert de la Filharmònica de Berlín, dirigida pel seu titular, Simon Rattle, que va obrir el curs. Fites com la presència de John Eliot Gardiner, Lorin Maazel o Gustavo Dudamel han ensenyorit una programació que promet mantenir el mateix nivell el pròxim exercici. Daniel Barenboim, al capdavant de la Staatskapelle de Berlín, avançarà l'inici de curs el 7 de juliol. Estrelles com Anne-Sophie Mutter, Jonas Kaufmann, René Jacobs, Riccardo Muti i una altra vegada Dudamel il·luminaran una oferta realment espectacular.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- El conflicte del Pròxim Orient L’Iran apel·la a la diplomàcia i Israel mata dos caps
- Emocions i festa ¿Què cremaries a la foguera de Sant Joan?
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s