interferències
Tristesa, neu i riallada
ADÉU A UN DELS GRANS
El festival va començar una mica depressiu, entre els núvols i la pluja i la trista notícia de la mort de Kumar Pallana, actor fetitxe del gran Wes Anderson. Pallana va brillar com a criminal desapassionat en el seu debut, Entre lladres. I el baixet però enorme intèrpret hindú va acabar sent una part clau de l'univers Anderson (recordem els seus papers com el genial cap de manteniment d'Academia Rushmore i, sobretot, el majordom Pagoda de Los Tenenbaums. Una familia de genios). Se n'ha anat una petita llegenda.
I DESPRÉS LA NEU
Gràcies a The colony, de Jeff Renfroe. Una història postapocalíptica sobre un món sepultat sota la neu, on la gent malviu i discuteix una mica innecessàriament en unes poques colònies sota terra. Pot ser bonica de mirar, sobretot pels seus fons digitals, però li falta tensió narrativa i el seu guió és un clixé rere un altre. A més a més, desaprofita Bill Paxton, i això sí que no té perdó.
NEIL JORDAN VIU
El novel·lista transformat en gran cineasta (cas insòlit) ha tornat pel bon camí després de l'oblidable aventura televisiva de Los Borgia. És a dir, ha tornat a fer el cine de gènere personal que el va donar a conèixer en els 80 (En companyia de llops, Mona Lisa). La torrencial Byzantium és la història d'una mare i una filla amb un munt d'anys a les espatlles, vampires per més senyes, que es nodreixen del proïsme en un hotel decadent. Tan tèrbola com mística i lírica.
Notícies relacionadesCRIATURES INFERNALS
La sessió golfa d'ahir a la nit a l'Auditori (La Nit + Freak) va estar protagonitzada per un nadó de l'infern, el de Hell Baby, i per un dimoni sortit d'un cul, el de Bad Milo. Pel·lícules de broma que són poca broma: en totes dues hi trobem còmics alternatius tan grans com Rob Corddry, Keegan Michael Key i Ken Marino. Impagable el segon quan explica als nous inquilins d'una casa que l'edifici on acaben de mudar-se és conegut per aquella zona amb el malnom de Maison de sang. «¿I què vol dir això». «Casa de sang».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE